– Han har fått ett erbjudande från om att blir styrelseordförande i en nybildad japanask stiftelse för förnybar energi. Han har tackat ja. Har även fått en deltidstjänst på Chalmers, säger Ola Westberg, pressekreterare på Statens energimyndighet.
Så han har inte fått sparken i smyg?
– Nej, nej. Det är nästan tvärtom så att han har fått tjata om att sluta.
I ett pressmeddelande skriver näringsminister Maud Olofsson (c):
– Jag har uppskattat Tomas Kåberger mycket som generaldirektör. Det är roligt att hans arbete med att ställa om Sveriges energisystem i en klimatvänligare riktning nu innebär att han får nya utmaningar.
Avdelningschefen Andres Muld ska nu vikariera som generaldirektör och chef för myndigheten ftill en ny gd har värvats.
Utvalda kategorier
Rolf van den Brink
DO JOBB
Inga lediga jobbannonser.
