Totalt tog Sverige hem 15 lejon, varav fyra guld, fem silver och sex brons. Totalt delades runt 700 lejon ut.  USA var det överlägset mest framgångsrika landet med 223 bärgade lejon.

Sverige tog även hem ett grand prix, som är Cannes Lions finaste utmärkelse. Det var McCann som låg bakom kampanjen Eat a Swede för Livsmedelsföretagen som stod för den bravaden. Flest lejon tog Forsman & Bodenfors hem, fyra stycken. Ingo kammade hem tre och Prime och McCann två. Även svenska inhousebyråer på Minecraft och Oatly tog hem lejon till Sverige.

Bäst presterade Sverige i klasserna Kreativ strategi och Kreativ effektivitet där var tionde lejon kom hem till Sverige.

medaljligan, byråer
McCann: GP, SS, B
Forsman & Bodenfors: GSSB
Ingo: GBB
Prime: GB
Minecraft: G
Oatly: SB

kategorier
design G, S
digitalt, hantverk 0
direkt B,B
hälsa S
farma 0
film, hantverk 0
film S,B,B,B
förändring 0
hållbarhet 0
industri, hantverk: G
innovation 0
kreativ strategi G,S
kreativ effektivitet: G,B
kreativ b2b 0
kreativa data 0
kreativ affärstransformation 0
mobil 0
pr 0
print 0
radio & audio 0
social medier & influencer 0
Titanium 0
underhållning GP,S
utomhus 0
underhållning, musik 0
varumärkesupplevelse 0