– Vi vill uppmärksamma folk på hur viktig den fria handeln är för utvecklingsländerna. Det är inte många som tänker på att det ligger många handelshinder bakom vanliga produkter vi ser i butik. Olivolja till exempel, utbudet i livsmedelsbutiken kommer ofta bara från EU-länder, säger Stefan Olsson, chef för Frivärld.
Lanseringen av hemsidan sker den 11 december. Sajten döptes till "Freetrade" lite på skämt för att belysa marknadens avsaknad av den varustämpeln.
Målgruppen är samhällsintresserade unga runt 25 år, med hjälp av annonsering i sociala medier ska de hitta till webbplatsen.
I dag består redaktionen av fyra personer och verksamheten finansieras av Stiftelsen Fritt Näringsliv.
Utvalda kategorier

Rolf van den Brink
DO JOBB
Dagens opinion söker praktikant inom marknadsföring och media
om oss Dagens Opinion riktar sig till engagerade och intresserade proffs inom opinionsbildning, kommunikation och samhällsförändring. Vår ambition är att utveckla, utmana och underhålla vår...