
Plattformen ”Upptäck kraften i nordisk energi” ska samla ”allt från elkonsumenter och industrikunder till politiker, beslutsfattare och allmänhet”.
Det handlar bland annat om att Fortum vill få allmänhet och politiker med sig när nya energianläggningar ska byggas.
”När vi skulle samla hela Fortums verksamhet över landsgränserna under ett och samma reklamkoncept valde vi att bygga storyn kring vår samhörighet i Norden. Att fortsätta försöka trots att det kan vara motigt, att uppfyllas av somriga dagar och jordgubbar, eller vår förkärlek till naturen är upplevelser vi delar och där den speciella kraften i nordisk energi kan bidra. Vi ser en stor potential i att bygga vidare på dessa idéer under lång tid framöver. Vi på Fortum arbetar integrerat i nordiska team och har under vägen lärt oss mycket om våra kulturella skillnader och likheter. Det finns en styrka i det”, kommenterar Nina Kareinen-Kippo, som har varit projektledare för utvecklingen av den nya plattformen på Fortum.
Kampanjen rullar nu ut i tv, radiom, utomhus och digitala kanaler.
Fortums arbetsgrupp
Aki Koskinen
Nina Kareinen-Kippo
Tina Ringius Brånstad
Jonas Levin
Sofia Juhlin
Helena Nygren
Mia Tervo
Eeva Atangana
Mari Gregersen
Laura Santala
Niklas Johansson.
Utvalda kategorier


Rolf van den Brink
DO JOBB
Inga lediga jobbannonser.