I en längre intervju i Dagens Industri berättar Carl Bennet att han är oroad över debatten om vinstuttag.
"Inom Socialdemokratin finns nu en vänsterfalang som inte vill föra den objektiva diskussionen som är så viktig. Jag är oroad över att vänsterfalangen har fått ett övertag", säger Carl Bennet till Dagens Industri.
Han anser att frågan om vinster i välfärden är mer komplicerad än den politiska diskussionen om den.
"Den politiska diskussionen om vinst i vården är populistisk. Och populismen döljer något som är bra för svenska folket".
Utvalda kategorier
Rolf van den Brink
DO JOBB
Inga lediga jobbannonser.
