Volvo har anlitat Spoon till att göra filmen ”The Leap”. Där kastar sig en fallskärmshoppare ut för att landa framför en framrullande armada av Volvos eldrivna lastbilar. Tanken är att visa att Volvo med sin helhetslösning ”står bakom” kunder som vågar kasta sig ut och börja använda eldrivet i transporterna.

VM-hopparen Ola Johansson lyckades sätta fallskärmshoppet efter sex försök.

Vid sin förra stora lastbilslansering använde sig Volvo av Forsman & Bodenfors som gjorde en prisbelönt med skådespelaren Jean-Claude Van Damme i spagat mellan två lastbilar. I solnedgång.

 

arbetsgrupp
Volvo Trucks
Fredrik Hedenskog, marknadskommunikationschef
Anders Ersman, projektledare
Jonas Lindh, marknadskommunikationschef

Spoon
Axel Lindqvist, regissör, producent och redigerare
Lina Skafvenstedt, kreativ chef & copy
Helena Thomson, projektledare
Nic Townsend, copy

Fandango & Aircam
Arne Edström, foto