Undersökningsföretaget Demoskop och datainsamlingsföretaget Questback har tagit fram ett gemensamt utbildningspaket, QD Intelligence.
Det rör sig om åtta olika förinspelade kortutbildningar för alla som vill förkovra sig i insight communitys, insiktsgrupper, och hur de kan användas.
– Poängen med i insight communitys är att man skapar ett engagemang hos målgruppen, som inte bara medverkar i en undersökning utan också får något tillbaka, som att ta del av resultatet, intressant information eller nyhetsuppdateringar, säger Karin Nelsson, vd på Demoskop.
Utbildningarna är gratis.
– Det är marknadsföring.
Tanken är sedan att Demoskop ska agera rådgivare till uppdragsgivare som vill arbeta med insiktsgrupper och att Questback ska leverera undersökningssystemet.
Utvalda kategorier

Rolf van den Brink
DO JOBB
Almega Tjänsteföretagen söker en strategisk och engagerad förbundsdirektör som vill leda och utveckla vårt arbete för att stärka tjänstesektorn. Vi samlar en mångfald av branscher...
om oss Dagens Opinion riktar sig till engagerade och intresserade proffs inom opinionsbildning, kommunikation och samhällsförändring. Vår ambition är att utveckla, utmana och underhålla vår...