De vinner Swedish Content Awards

För första gången höll kommunikationsbyråorganisationen Komm i arrangemanget. Priser delades ut i 23 kategorier indelade i huvudkategorierna bransch, hantverk och special.
Här är vinnarna:
bransch
industri & energi
guld Nu släckas tusen juleljus, BBDO Nordics, Eon
silver Informationskampanj för effektavgift, OTW, Göteborg Energi
nominerad Bird in the Mine, Sandvik Group & Grandios/Dallas, Sandvik Group Communications
nominerad Att bygga tyst är en konst, Consid, Heda Sand&Betong
sport & hälsa
guld Tillsammans Är Vi Hammarby, Diggin Larry & IK Stockholm, Hammarby Fotboll
silver Sex frågor om sex, Scream & Valtech Radon, RFSU AB
nominerad Stadium Tracks, Glory Days, Stadium
nominerad Eldsjälsgalan 2021, Bonnier News Brand Studio, Folkspel
detaljhandel
guld Climate change your mind, Gullers Grupp, Alpro & Eat Foundation
silver ICA Måltidskampen, Passion Lab, ICA Sverige AB
nominerad Lekia Ambassadören, Bonnier News Brand Studio, Lekia
nominerad ICA Vi älskar hela fotbollssverige, Passion Lab, ICA Sverige AB
resor & nöjen
guld Korthuset, Welcom, Liseberg
silver Hemma i Småland, Passion Lab, Destination Småland
nominerad Unibet – Hemmakänsla (Stolt huvudsponsor till Svensk Elitfotboll), Passion Lab Unibet
ideell verksamhet & intresseorganisationer
guld Min lön, Make Your Mark, Lärarförbundet
silver Jakten på makten, Unionen inhouse/Creo, Unionen
nominerad Elitfotboll Dam – Visa Vägen, Passion Lab, Elitfotboll Dam
fordon & transport
guld Science-based targets-kampanjen, OTW, Volvo Group
nominerad Fiat 500 ”Le Storie di Fosco”, Onemotion IMC, Fiat Sverige
service & tjänster
guld Helt hemma, Coreworkers, SBC
silver Bättre tillsammans, Bonnier News Brand Studio, Allente
silver Hacka Karriären, Chiffer, Nackademin
finans & försäkring
guld Smoothie Shopping, Brand New Story, Nordax Bank
silver Märk för livet, BCW, Trygg-Hansa
it & telekom
guld Not So White Guide, Obeya, Halebop
silver Din Digitala Skola, Bonnier News Brand Studio, Microsoft
offentlig sektor & samhällsinformation
guld Mönstringshandboken, Spoon, Plikt- och prövningsverket
silver Jag vill mönstra, Spoon, Plikt- och prövningsverket
silver Utan att passera gå, Gullers Grupp, Kriminalvården
nominerad Pantresan, Lundberg&Co, Returpack
huvudkategori hantverk
native
guld Eldsjälsgalan 2021, Bonnier News Brand Studio, Folkspel
silver Volvo i populärkulturen, Make Your Mark, Volvo Cars Sweden
nominerad Minnas till Musik, Bonnier News Brand Studio, Svenska Kyrkan Malmö
kundtidning b2b
guld Paper, OTW, Holmen Paper
silver Magasinet Lera, Chiffer, Byggkeramikrådet
nominerad Working Wood, Chiffer, Setra Group
nominerad Din Digitala Skola, Bonnier News Brand Studio, Microsoft
kundtidning b2c
guld Swedish Lapland – The Arctic Lifestyle Magazine, Swedish Lapland Visitors Board, Swedish Lapland Visitors Board
silver Value magasin, Spoon, SEB Private Wealth Management & Family Office
nominerad Läraren – Min lön, Make Your Mark, Lärarförbundet
nominerad Palmbladet, Bonnier News Brand Studio, Valengallerian / Point Properties
sociala medier
guld Football Lowlights, Post, AIK Fotboll och BenQ
silver Sounds of Lust – Sense me, Scream & Valtech Radon, RFSU
silver Korthuset, Welcom, Liseberg
nominerad Climate change your mind, Gullers Grupp, Alpro & Eat Foundation
video b2b
guld Plastslöjd, BCW Stockholm, Håll Sverige Rent och Tekniska museet
nominerad What Volvo is to me, OTW, Volvo Group
podd
guld Bröst- och pungmeditation, Wenderfalck, Apotek Hjärtat
silver Utan att passera gå, Gullers Grupp, Kriminalvården
nominerad Borrmästarpodden – för dig som borrar i berg, Splay One, Epiroc Sverige
reportage
guld Hur många gånger måste lärare slå larm?, OTW, Lärarnas Riksförbund
nominerad Våldschocken, Make Your Mark, Lärarförbundet
video b2c
guld Icehotel – The making of an art suite., Swedish Lapland Visitors Board, Swedish Lapland Visitors Board i samarbete med Icehotel.
silver Korthuset, Welcom, Liseberg
nominerad Överraskningsfilmer, Passion Lab, Unibet
infografik
guld Märk för livet, BCW, Trygg-Hansa
nominerad Raketbetygen, Make Your Mark, Lärarförbundet
huvudkategori special
varumärkesresa
guld Trygg-Hansa: Content som ger ringar på vattnet, BCW, Trygg-Hansa
silver Pengapeppen, Alektum Group/ The Bond, Alektum Group
nominerad Nyskapande sedan 1902, OTW, Stockholms Handelskammare
innovation
guld Märk för livet, BCW, Trygg-Hansa
silver Sounds of Lust – Sense me, Scream & Valtech Radon, RFSU AB
nominerad Lilla Italien, Spoon Agency, Visit Halland
effekt & engagemang
guld Volvospåret – ett minne för livet, We are More, Volvo Cars Sverige
silver Sounds of Lust – Sense me, Scream & Valtech Radon, RFSU AB
silver Helt hemma, Coreworkers, SBC
nominerad Utan att passera gå, Gullers Grupp, Kriminalvården
medarbetarkommunikation
guld Tillsammans genom pandemin, Tale, Praktikertjänst
silver McSlider – McDonalds hub för medarbetarkommunikation, Birdh, McDonald’s Sverige/Food Folk
årets content
Märk för livet, BCW, Trygg Hansa
Tipsa dagens opinion
Lämna ett tips till oss. Observera att du är helt anonym och att källskydd tillämpas. Rätten att vara anonym är reglerad i svensk grundlag.
Lämna ett tips
Använd formuläret nedan för att tipsa oss. Observera att du är helt anonym och att källskydd tillämpas. Rätten att vara anonym är reglerad i svensk grundlag.