Organisationen Swedma, som organiserar datadrivna marknadsförare, har utsett juryn som ska utse den bästa datadrivna kommunikationen under året, i utmärkelsen Guldnyckeln. Juryn består av 21 medlemmar från kommunikationsbranschen.  Här är listan.

Sista inlämningsdag för tävlingsbidrag är fredagen den 27 augusti. Vinnarna offentliggörs den 21 oktober 2021.

Tävlingsansvarig är Pia Grahn, som senast jobbade som vd för Regi.

årets jury Guldnyckeln 2021
Juryordförande för Guldnyckeln är Mattias Andersson, grundare och partner på Miltton Insights.

Agnes Uggla, Kreatör, Forsman & Bodenfors

Christian Cabau, marknadschef, Klarna

Deeped Niclas Strandh, chef för sociala medier, SEB

Dominika Dzielak, content-strategist, Dun & Bradstreet Europe

Elias Betinakis, insiktschef, Telia Sweden

Emma Storbacka, vd, Avaus

Emma Thorp, vd, Publicis Groupe Sweden

Eva Lundström, marknadschef Scandic Hotels

Hanna Rosenblom, strateg, Nordic Morning

Jan Ringsø, strateg, Reaktion

Jenny Engström, kommunikationsansvarig, Svenska Turistföreningen

Jenny E Kaiser, managing director, Åkestam Holst NoA

Johan Rynell, chef för kulturella insikter, Nord DDB

Johan Yilmaz, innovationschef, , Gullers Grupp

Linus Almqvist, kommunikationschef, Ramboll

Lisa Rytter, mediechef North Europe, H&M

Lotta Mårlind, kreatör, Tillsammans Sthlm

Martin Cedergren, kreativ chef, Lindex

Max Hultberg, kreatör, Ingo

Michael Grimborg, marknadschef, Synsam