De utser den bästa datadrivna kommunikationen
Organisationen Swedma, som organiserar datadrivna marknadsförare, har utsett juryn som ska utse den bästa datadrivna kommunikationen under året, i utmärkelsen Guldnyckeln. Juryn består av 21 medlemmar från kommunikationsbranschen. Här är listan.
Sista inlämningsdag för tävlingsbidrag är fredagen den 27 augusti. Vinnarna offentliggörs den 21 oktober 2021.
Tävlingsansvarig är Pia Grahn, som senast jobbade som vd för Regi.
årets jury Guldnyckeln 2021
Juryordförande för Guldnyckeln är Mattias Andersson, grundare och partner på Miltton Insights.
Agnes Uggla, Kreatör, Forsman & Bodenfors
Christian Cabau, marknadschef, Klarna
Deeped Niclas Strandh, chef för sociala medier, SEB
Dominika Dzielak, content-strategist, Dun & Bradstreet Europe
Elias Betinakis, insiktschef, Telia Sweden
Emma Storbacka, vd, Avaus
Emma Thorp, vd, Publicis Groupe Sweden
Eva Lundström, marknadschef Scandic Hotels
Hanna Rosenblom, strateg, Nordic Morning
Jan Ringsø, strateg, Reaktion
Jenny Engström, kommunikationsansvarig, Svenska Turistföreningen
Jenny E Kaiser, managing director, Åkestam Holst NoA
Johan Rynell, chef för kulturella insikter, Nord DDB
Johan Yilmaz, innovationschef, , Gullers Grupp
Linus Almqvist, kommunikationschef, Ramboll
Lisa Rytter, mediechef North Europe, H&M
Lotta Mårlind, kreatör, Tillsammans Sthlm
Martin Cedergren, kreativ chef, Lindex
Max Hultberg, kreatör, Ingo
Michael Grimborg, marknadschef, Synsam
Tipsa dagens opinion
Lämna ett tips till oss. Observera att du är helt anonym och att källskydd tillämpas. Rätten att vara anonym är reglerad i svensk grundlag.
Lämna ett tips
Använd formuläret nedan för att tipsa oss. Observera att du är helt anonym och att källskydd tillämpas. Rätten att vara anonym är reglerad i svensk grundlag.