Middagen hålls 17.30 i kväll på le Goeland. Handelsministern, som fram till 2015 vill fördubbla exporten i de kreativa näringarna, varav kommunikation är en, håller ett tal inför en del av de tyngsta namnen inom framförallt svensk reklam.
 
Några exempel är David Sandström, vd för DDB, Caroline Jungsand och Tom Beckman kreativa chefer på Prime, Pia Grahn, vd McCann Relations och Gustav Martner, kreativ chef för Crispin Porter & Bogusky och styrelseordförande i Svergis Kommunikationsbyråer (Komm) som också representeras av dess vd Jessica Bjurström. Även reklamlegenden Hans Brindfors, i dag kreativ chef för Brand Union är bjuden.
Så också en del marknadschefer är inbjudna såsom Krister Karjalainen, digital chef på Procter & Gamble, Johanna Linde, marknadschef på Boxer, Maria Ziv, marknadchef på omdiskuterade  VisitSweden, Erika  Bennerholt, marknadschef på  Loreal, Johan  Saxne, marknadschef för Bauhaus, Åsa Marklund, kommunikationschef på Berghs, Lukas Krol strateg på Statoil  samt Lars Strand, marknadschef för Stadium.
Hemnets vd Carl-Henrik Borg, står på gästlistan liksom Rickard Hedlund, Europachef på Clear Channel, Jenny Hagblom, strateg på Svenska institutet, Sven-Olof Bodenfors, ordförande i rådet för kreativa näringar, Svante Avemo Hådell, pressråd på  svenska ambassaden Paris och Företagarnas vd Elisabeth Thand Ringqvist.
 
Efter middagen ska sällskapet titta på EM-matchen mellan Sverige och Frankrike.