Vinnarna koras under StockholmMediaWeek den 15 september.  Sju kampanjer gör upp om titeln.

finalister, Årets kampanj uppdragsgivare/kampanj/byrå(er)
Copp/Scan & Pay / Handla med mobilen helt enkelt

Friends / Bullying out of home / Perfect Fools & Ocean Outdoor

McDonalds / Skins for charity / OMD

RFSU / Sense Me – Sounds of lust / Scream

SBAB / Boendeekonomi är jättekul / Precis Digital & SGB Media

Skandia Pensionsförsäkringar / Hur är läget?/ HowCom

Tibber / Dåliga sätt att spara el / DentsuX

StockholmMediaAwards huvudjury
Ulrica Bååthe, juryordförande (Preem), Paul Morel (Vattenfall), Emma Brandt-Johnsson (Trygg-Hansa),Cecilia Taipale (Max Burgers), Jochum Forsell (Hear), Alexei Grinevski (Magna Mediabrands), Sophie Palmlund (Publicis), Amanda Oxell (Narva), Joakim Karlsson (JMW Golin) och Jessica Morales (Åkestam Holst).