finalisterna i Årets Annonsör 2022
Ica
McDonalds
SBAB
Vattenfall

StockholmMediaAward 2022 arrangeras av Sveriges Mediebyråer som även driver StockholmMediaWeek som i år, 2022, avlöper 15 september på Space i Stockholm. Då presenteras även vinnaren.

Årets Annonsör går det att bli om man som marknads- eller kommunikationsavdelning ”genom ett framgångsrikt och kreativt kommunikationsarbete, ha bedrivit ett skickligt och innovativt mediearbete tillsammans med sin medierådgivare, eller på egen hand”.

StockholmMediaAwards huvudjury utser finalister och vinnaren i Årets Annonsör. Den består av:

Ulrica Bååthe, juryordförande (Preem)
Paul Morel (Vattenfall)
Emma Brandt-Johnsson (Trygg-Hansa)
Cecilia Taipale (Max Burgers)
Jochum Forsell (Hear)
Alexei Grinevski (Magna Mediabrands)
Sophie Palmlund (Publicis Media)
Amanda Oxell (Narva)
Joakim Karlsson (JMW Golin)
Jessica Morales (Åkestam Holst)