Elgiganten ska profilera sig inom två frågor och har därför inlett ett samarbete med en ny kommunikationsbyrå.
Sedan tidigare anlitar Elgiganten Nord DDB som reklambyrå. Nu ska den brittiska hemelektronikkedjan även jobba med Narva på den svenska marknaden.
– De letade efter nya byråer i hela Norden, och valde ut några byråer. Det var i början av sommaren som vi började prata med dem, säger Bertil Wassén som är projektledare hos Narva.
Elgiganten vill ta en position i två frågor: digitalt utanförskap och hållbarhet. Detta ska Narva bistå med.
Är det ett omfattande uppdrag för Narva?
– Det är ett uppdrag som vi hoppas ska växa och omfatta flera delar. De är ett medelstort uppdrag.
Bertil Wassén utvecklar:
”Projekt i gränslandet mellan marknads-pr och påverkan passar oss väldigt väl. Elgiganten är ett företag som präglas av engagemang och en vilja att i samarbete med andra aktörer driva förändring”.
Narvas team
kundansvarig: Elisa Weidlertz
projektledare: Bertil Wassén
senior rådgivare, hållbarhet: Johan Säwensten
senior rådgivare, public affairs: Annika Sundström
Utvalda kategorier

Rolf van den Brink
DO JOBB
om oss Dagens Opinion riktar sig till engagerade och intresserade proffs inom opinionsbildning, kommunikation och samhällsförändring. Vår ambition är att utveckla, utmana och underhålla vår...