Coop mellokampanjar med tiktokare och IJustWantToBeCool

Detaljhandelskooperationen Coop hoppa på att få extra fart på försäljningen under Melodifestivalen med hjälp av humortrion IJustWantToBeCool och två tiktokare.

Kampanjen löper sex veckor med start måndagen den 30 januari. Coop har tillsammans med OLW, Santa Maria, Marabou och Coca-Cola samlat sig kring kampanjen som består av sex reklamfilmer producerade av B-smart. I filmerna medverkar IJustWantToBeCool.
I avtalet med Coop ingår även att IJustWantToBeCool ska producera två avsnitt i sina egna Youtubekanaler där varorna exponeras. IJustWantToBeCool  i Splay Ones nätverk.

En film har temat Matfighten, den andra handlar om att leka kurragömma i Coops nya butik i Haninge på Port 73.

Coop anlitar även Tiktok-kreatörerna, Liam Mellberg (@flottig_studentmat) och Maria Nathly, som visar upp varsin maträtt.

Arbetsgrupp
Coop Marknad
Linda Klar, strategisk projektledare
Beda Dahlberg, operativ projektledare
Niklas Johansson, creative director
Andreas Hörnsten, copywriter
Tony Lindblom, formgivare
Andreas Sandberg, motion designer

Splay One
Samin Krijestarac, Country Manager
Lina Lundberg, Client Manager
Mimmi Bringholm, Project Manager

Mediebyrå
Scream