Coop inleder i stället ett samarbete med byrån Kurppa Hosk Communications, som ingår i Arc-koncernen.
”Vi har valt Kurppa Hosk på flera grunder. Dels för deras starka kompetens inom visuell design, dels för att det är en byrå som har resurser för att stötta oss vid stora volymer” kommenterar Johan Öhlin, marknadschef på Coop Sverige.
Detta innebär dock inte att Coop kastar ut sitt reklammanér ”Välkommen till ditt Coop”.
”Kurppa Hosk ska utveckla vårt kommunikationskoncept och anpassa det till fler kanaler och behov.
Kurppa Hosk blir nu Coops huvudbyrå. Coop jobbar kvar med Scream för medieköp och Printpool för dr-utskick.
Upphandlingen genomfördes med hjälp av byråvalskonsulten Gunilla Berg på Engage.
”Gunilla Bergh, höll i upphandlingen där ett antal byråer var inblandade. I och med att vi har specifika behov kopplat till varumärket, reklam och produktionskapacitet så blev det ett begränsat antal”.
Utvalda kategorier
Rolf van den Brink
DO JOBB
Inga lediga jobbannonser.
Mest läst
- SvD-reporter bakom Nyamko Sabuni-scoop är sambo med…
- Arabiska partiet vill sno väljare från S och SD
- Boken som hotar storbolaget inför analysträffen – vd…
- TU rasar över Richard Jomhofs angrepp på Anders Lindberg
- Hela redaktionen stormar på Cissi Wallins sajt Gardet
- Morgan Johanssons x-sambo kandiderar för SD
- Leif Östling startar skattekommission: Vad fan får…
- Presschefen slutar på TV4 efter två månader
- Dieselgate: Fullt med soppa i Sundsvall – men…
- Bulletin byter vd