Coca-Cola AB har inlett ett löpande samarbete med en kommunikationsbyrå.

Coca-Cola valde byrån Spotlight efter några projekt där de har samarbetat. Avtalet gäller leverans av integrerade kampanjer, pr och kommunikationsrådgivning på den svenska marknaden.

”Vi har jobbat med ett dedikerat team hos Spotlight vid flera stora projekt under det senaste året. Tillsammans har vi nått otroligt fina resultat. Nu tar vi nästa steg och intensifierar vårt samarbete”, kommenterar Frida Keane, kommunikationsdirektör på Coca-Cola AB.

Hon berättar Coca-Cola AB inte har jobbat med någon fast pr-byrå under året och att hon fick upp ögonen för Spotllight efter byråns samarbete med produktionspartnern Coca-Cola European Partners.

Spotlight och Coca-Cola AB har bland annat jobbat med lanseringen av övergången till 100 procent återvunnen plast för alla PET-förpackningar som produceras i Jordbro, årets 100-årsjubilerande julkampanj samt lanseringen av Coca-Cola European Partners nya klimatstrategi.