Efter en pitch väljer mat- och drivmedelskedjan Cirkle K en kommunikationsbyrå tillika strategisk partner.

Cirkle K har tidigare jobbat med BCW. Denna gång föll valet på BB Comm Group, där byråer som Mindmakers, Socialminds, Wonderland och BerntzonBylund ingår.

Ansatsen för pitchen var: ”Nästa steg på resan mot framtidens mat- och drivmedelskedja”.

”Vi är mitt i en spännande varumärkesresa som kräver starka kommunikativa insatser. Eftersom vi syns och hörs i många olika kanaler sökte vi framförallt en partner som kan se och hålla ihop helhetsbilden, oavsett om det gäller kommunikation på stationerna, i sociala medier eller via mer traditionell pr och event. BB Comm visade att dom förstod både var vi är och vart vi är på väg som företag och varumärke”, kommenterar Amanda Mompalao de Piro, marknads och kommunikationschef för Europa på Circle K.

arbetsgruppen hos BB Comm
Joachim Berntzon
Veronika Ekeberg Grannas
Peter Bylin
Patrik Dunard
My Söderholm
Jenny Borthen
Mårten Brink
Daniel Holmgren
Mats Larsson
Martin Stadhammar