– Oppositionen är på hugget. De är duktiga på att lansera sajter som samlar in adresser, som deras skolsajt. Det kommer vi att få se mer av. Det passar den sociala webben där folk får göra en liten uppgift, kanske skriva under eller hjälpa till att dela något, säger Ola Spännar.
Han räknar med en tuff valrörelse.
– Det kommer att bli rätt smutsigt, som Nazi-kommentaren på Vänsterpartiets kongress. Det kommer många saker som man undrar är en slump eller inte och där faktakollen är dålig. Som landstingets brevpapper som Moderaterna skickat ut sitt meddelande på (varnade landstingsanställda för ett regeringsskifte). Det är samma brevpapper som alla partier använder och som Vänsterpartiet självt använde när de riktade kritik mot Moderaternas mejl.
Ola Spännar har förstås noterat oppositionens digitala stödtrupper.
– Alliansfritt Sverige är jätteduktiga, men tänk vad tråkigt att jobba på en sajt och varje morgon börja med att hitta skit om konkurrenterna? Det verkar så tråkigt att ha det angreppsättet. Vi kommer i stället att berätta vad som är bra med vår politik.
Centerpartiet första reklamfilmer kommer efter sommaren. Men partiet börjar redan att trappa upp i sina egna, köpta och förtjänade kanaler.
– Vi höjer takten i alla nu. Vi jobbar väldigt mycket nu på att vi lyfta oss i de egna kanalerna. Det är en viktig utveckling. Vi har så klart sajten som det viktiga skyltfönstret. Men vi har även de sociala medierna och vi ska satsa mycket på rörlig bild, vi har våra egna valarbetare och papperstidningen C.
Mycket mer om Centerpartiets valstrategi finns Dagens Opinions prenumererade veckomagasin Veckans Brief.
Utvalda kategorier

Rolf van den Brink
DO JOBB
Dagens opinion söker praktikant inom marknadsföring och media
om oss Dagens Opinion riktar sig till engagerade och intresserade proffs inom opinionsbildning, kommunikation och samhällsförändring. Vår ambition är att utveckla, utmana och underhålla vår...