– Nu går ärendet till en konfliktlösningsmekanism som vi har i riksdagsordningen, det vill säga konstitutionsutskottet (KU). Det är där som det slutgiltiga ställningstagandet kommer att ske, säger Björn von Sydow, som själv sitter i KU, till Dagens Opinion.
Hur kommenterar du talmannens agerande?
– Det kommenterar jag inte. Det hela är nu lyft till konstitutionsutskottet
– Det kommenterar jag inte. Det hela är nu lyft till konstitutionsutskottet
Politiserar talmannen sin roll?
– Det kommenterar jag inte. Konfliktmekanismen är nu på plats. Det är det viktiga.
– Det kommenterar jag inte. Konfliktmekanismen är nu på plats. Det är det viktiga.
Finns det en brist i riksdagsordningen när något sådant inträffar?
– Nej, det gör det inte. Det är förutsett att det här kan hända någon gång.
– Nej, det gör det inte. Det är förutsett att det här kan hända någon gång.
Tonchi Percan
Utvalda kategorier
Rolf van den Brink
DO JOBB
Inga lediga jobbannonser.
