Sveriges Annonsörer har lämnat en brief på att skapa en priskategori som belönar aktörer som i sin reklam tar ansvar för ”psykisk ohälsa och skeva ideal”? <
18 arbetsgrupper bestående av fler än 100 studenter tog sig an uppgiften och lämnade förslag. Juryn föll för förslaget ”100-Fattaren”.
Priset kommer att delas ut till en kampanj ”där man har fattat konsekvenserna av ens reklam och arbetar ansvarsfullt och aktivt med inkludering och att motverka skeva ideal” på 100-wattsgalan den 29 november.
arbetsgrupp på Berghs
Sara Sällberg, Lamin Ceesay, Denise Nyberg, Sanna Gustavsson, Nathalie Blücher, Victor Lindkvist och Mikaela Sandström.
Utvalda kategorier

Rolf van den Brink
DO JOBB
Almega Tjänsteföretagen söker förbundsdirektör
Almega Tjänsteföretagen söker en strategisk och engagerad förbundsdirektör som vill leda och utveckla vårt arbete för att stärka tjänstesektorn. Vi samlar en mångfald av branscher...
Dagens opinion söker praktikant inom marknadsföring och media
om oss Dagens Opinion riktar sig till engagerade och intresserade proffs inom opinionsbildning, kommunikation och samhällsförändring. Vår ambition är att utveckla, utmana och underhålla vår...