Under 2019 minskade contentbyrån Appelberg på personalstyrkan och kunde på så vis nå lönsamhet trots minskande intäkter.
Under 2019 tappade Appelberg 22 procent av omsättningen till 43 miljoner kronor. Byråintäkten föll med 17 procent till 35 miljoner kronor.
Samtidigt minskade byrån personalstyrkan från 47 till 35 och personalkostnaden med 28 procent till 26 miljoner kronor.
En rörelseförlust på -430 000 kronor år 2018 kunde omvandlas till en rörelsevinst på 2,9 miljoner kronor år 2019.
Utvalda kategorier

Rolf van den Brink
DO JOBB
Almega Tjänsteföretagen söker en strategisk och engagerad förbundsdirektör som vill leda och utveckla vårt arbete för att stärka tjänstesektorn. Vi samlar en mångfald av branscher...
om oss Dagens Opinion riktar sig till engagerade och intresserade proffs inom opinionsbildning, kommunikation och samhällsförändring. Vår ambition är att utveckla, utmana och underhålla vår...