Unibet får byta färg på Sportbladets bakgrund

Aftonbladets rosa sportbilaga, Sportbladet, kan få nya bakgrundsfärger i en kampanj av spelbolaget Unibet. I alla fall på internet.
Tanken är att fans ska få sitt favoritlags färger och emblem som bakgrund tillsammans med Unibet. Fansen väljer lag under Sportbladets fotbollsflik. På så vis vill Unibet aktivera sitt huvudsponsorskap för både Allsvenskan och Superettan. Användare som klickar på aktuell match för sitt favoritlag kommer också direkt till Unibets spelsajt.
Fansen ska också kunna rösta på klubbar, för att de ska kunna ta del av 20 miljoner kronor som Unibet ska skänka till klubbarna.
”Vårt koncept ’Hemmakänsla’ handlar om att supportrarna ska känna att vår kommunikation är ’av supportrar, för supportrar’. I Unibets DNA ligger också att testa nya saker och vara kreativa, något som Schibsteds lösning i Sportbladets kontext möjliggör på ett klockrent sätt för oss, genom att engagera supportrarna och låta deras kärlek till klubben synas”, kommenterar Raúl Valencia López, marknadschef på Unibet.
Bakom idén ligger Schibsteds kreativa avdelning Tailor Made Solutions, mediebyrån Adon och reklambyrån Passion Lab.
Tipsa dagens opinion
Lämna ett tips till oss. Observera att du är helt anonym och att källskydd tillämpas. Rätten att vara anonym är reglerad i svensk grundlag.
Lämna ett tips
Använd formuläret nedan för att tipsa oss. Observera att du är helt anonym och att källskydd tillämpas. Rätten att vara anonym är reglerad i svensk grundlag.