På Linkedin syns just nu ett videoklipp där operationssköterska på Aleris ögonmottagning i Ängelholm bjuder in Johan Pehrson att besöka mottagningen.
Bakom idén till kampanjen ligger Aleris pa-chef Kenan Harbas.

– Han snappade upp att Johan är ute på prao-turné. Att lyckas med sin kommunikation handlar mycket om timing och att ta tillfället när det kommer, säger Aleris kommunikationschef Sofia Myrevik.

Hur sprider ni kampanjen?
– Via Aleris egna sociala kanaler, förutom LinkedIn även Instagram och Facebook, samt via våra medarbetare inte minst inom Aleris Ögon.

Vad vill ni uppnå?
– Vi hoppas givetvis att Johan ska nappa och komma till oss för att lära sig mer om specialistvården men också få en förståelse för vilken roll privat drivna vårdgivare spelar på arbetsmarknaden. Medarbetare inom sjukvården förväntar sig goda karriär- och utvecklingsmöjligheter som alla andra. Sjukvården är också en viktig bransch för våra nya svenskar och vi behöver bli fler.