Det svenska podcastföretaget Acast ingår partnerskap med ett indisk musikstreamingföretag.
Acast, som erbjuder en distributionsplattform för poddar ingår ett partnerskap med den indiska ljudstreamingplattformen JioSaavn, som har södra Asien som marknad och över 100 miljoner användare per månad, enligt Acasts pressinfo.
Acast och JioSaavn ska tillammans ”göra podcast mer populärt i Sydasien” genom att ”utbilda” nvändare och erbjuda ett ”kulturellt varierande innehåll”.
Partnerskapet ska erbjuda en plattform för podd-kreatörer och sammanföra dem med Acast nätverk av utgivare av poddcasts, Acast nämner bland annat The Guardian, The Economist, Financial Times, BBC och The Times.
Utvalda kategorier

Rolf van den Brink
DO JOBB
Almega Tjänsteföretagen söker en strategisk och engagerad förbundsdirektör som vill leda och utveckla vårt arbete för att stärka tjänstesektorn. Vi samlar en mångfald av branscher...
om oss Dagens Opinion riktar sig till engagerade och intresserade proffs inom opinionsbildning, kommunikation och samhällsförändring. Vår ambition är att utveckla, utmana och underhålla vår...