I dag, måndag 22 juni 2026, ordnar 2030-sekretariatet två seminarier på Destination Gotlands färjor från Nynäshamn till Visby. Alla på båten kan delta i seminarierna som hålls i konferensrummet klockan 12.45 respektive 16.15. Temat är ”hur omställningen ska påskyndas”. Deltar gör bland annat Catherine Löfqvist, hållbarhetschef, Bring, Stephan Ray, kommunikationschef, Green Cargo, Simon Eklund, hållbarhetsansvarig, Scania och Mia Nordström, policyrådgivare, Vattenfall.
Seminarierna sker som ett samarbete mellan 2030-sekretariatet och Destination Gotland. Inga pengar byter hand. Det finns plats för 40 personer.
– Vi har inte en minut att förlora, säger Sara Sekund, kommunikationsstrateg på 2030-sekretariatet, och utvecklar
– Vi behöver minska Sveriges sårbarhet, gynna näringslivet, skapa gröna jobb och klara klimatmålen så att vi slipper böter från EU. Därför rivstartar vi Almedalen.
Utvalda kategorier
Rolf van den Brink
DO JOBB
Inga lediga jobbannonser.
