• Kategorier
  • Veckans Brief
  • Om Oss
  • Annonsera
  • Jobb
  • Tipsa Oss
  • Kategorier
  • Veckans Brief
  • Om Oss
  • Annonsera
  • Jobb
  • Tipsa Oss
  • politik
  • pr
  • lobbying
  • arbetarrörelser
  • Affärer
  • undersökningar
  • Stor
  • debatt
Prenumerera
  • Prenumerera

02 Jun 2025

Folksam tar fram ny kommunikation – vill bli enklare

Försäkringsbolaget Folksams inhousebyrå har tagit fram ett nytt kommunikationskoncept.

Temat för konceptet är ”Sparande och försäkring – för en enklare verklighet”.<

Tänket bakom är att när livet i dag kan vara komplicerat ska inte försäkringar och sparande vara det. Med humor ska Folksam sedan fylla konceptet.

Folksams inhousebyrå har även tagit fram en ny visuell identitet för bolaget.

”Vi behöver ett kommunikationskoncept och en visuell identitet som tillsammans blir den Folksamröst som hjälper oss att uppfattas som enkla, snabba och kundorienterade. Rösten ska dessutom fungera för alla våra affärer och erbjudanden samt mot alla våra målgrupper och i alla kanaler”, kommenterar Christopher Constantien, marknadschef på Folksam.

Folksam rullar ut sitt nya kommunikationskoncept och sin nya visuella identitet med hjälp av en utomhuskampanj och reklam i dagspress, på Facebook och Instagram, i displayannonser samt sökordsmarknadsföring.

Rolf van den Brink

Jobbar främst med nyheter, reportage och foto och leder det redaktionella arbetet, men ägnar också rejält med tid till den löpande driften av företaget. Har jobbat på Dagens Opinion sedan 2009.

rolf@dagensopinion.se

Dela inlägg

Share on Facebook Share on Twitter Share on LinkedIn Share on WhatsApp

Ämnen

Casekampanj

Liknande artiklar

Verktyg och strategier som moderna team behöver för att hjälpa sina företag att växa.

2025-09-29, 12:05

Pressbyrån vill flytta Kanelbullens dag – startar ”fackförbund”

Pressbyrån startar med hjälp av sin reklambyrå Åkestam ett fiktivt fackförbund. Syftet är att flytta Kanelbullens dag från till en vardag. Och få till en snackis.

kampanj
2025-09-25, 09:11

FN utser Göteborg till hållbarhetsnav

Göteborg utses av FN till “Sustainable Lifestyle Hub”.  Det har bestämts vid FNs generalförsamling.

Case
2025-09-23, 05:59

Prime receptbelägger Sverige

Med hjälp av sin byrå Prime kör Visit Sweden igång en kampanj där Sverige marknadsförs ”på recept”. Flera läkare stöttar kampanjen.

kampanj
2025-09-16, 07:26

Kvinnoorganisation tar nattklubbs-namn

Efter 27 år byter 1,6 & 2,6 miljonerklubben namn.

Case
2025-08-27, 06:51

SBAB sparkar ”illojal” influencer

UPPDATERAD. Den statliga banken SBAB sparkar en medarbetare som anses ha gjort reklam för konkurrerande produkter i sin influencerkanal.

Caseinfuencer marketing
2025-08-25, 12:39

Anmälningar mot SJ rullar in hos DO

Diskrimineringsombudsmannen (DO) fick under helgen ta emot ett flertal anmälningar mot SJ. Detta efter att SJs ordförande, Kenneth Bengtsson motiverat att företagets vd Monica Lingegård med åldersskäl.

Case
2025-08-15, 08:58

Byrån som tvättar Roger Samuelsson i Dagens Industri

När medicinteknikbolaget SHLs grundare Roger Samuelsson tar strid med Skatteverket anlitar han en av Sveriges tyngsta pr-byråer.

CaseKundrörelser
2025-08-05, 08:22

Vattenfall vill skapa snackis med sjösnacks

Vattenfall sjösätter med hjälp av den brittiska skådespelaren Samuel L. Jackson och byrån Nord DDB snacks för att få till en snackis om havsbaserad vindkraft och livsmedelsproduktion.

energikampanjklimat
2025-06-26, 12:55

Kampanjar med hundkött i Almedalen

Aktivister bjuder på smakprov av ”hundkött” från Gotlands ekologiska hundfarm.

almedalen 2025kampanj
2025-06-26, 10:51

Tiktok kör svensk sommarkampanj

Tiktok kampanjar om hudcancer och solsäkra vanor.

kampanj
Se alla nyheter

Utvalda kategorier

AffärerAnnonsdebattprAlmedalen
Rolf van den Brink

Rolf van den Brink

2025-06-19, 09:39

”Krisvarning när kvinnorna tar över politiken”

2025-04-02, 09:02

”Sex-säkerhetsbomben (l) i regeringen”

2025-03-16, 12:55

”Northvolt visar vägen för nya påverkansmetoder – och böcker”
Se alla

DO JOBB

Sveriges Lälkarförbund • 2025-10-16

Kommunikationsstrateg till Sveriges Läkarförbund

Vill du vara en nyckelperson i att stärka kommunikationen för Sveriges läkarförbund och skapa värde för våra medlemmar? Har du erfarenhet av webbutveckling och medlemsvård...

Se alla platsannonser

Mest läst

  • Reform Society värvar S-tungviktare och Stegra-chef
  • Chefen lämnar Sveriges Kommunikatörer
  • Veckans Brief: Sveriges största undersökningsbolag –…
  • M vill ersätta ”jobbskatteavdrag” med ”jobbavdrag”
  • Sju nya till Consids kombyrå

Minst läst

  • Han gör JKL och MSL starkare på varumärke
  • Stefan Löfven (s) och Annie Lööf (c) håller pre…
  • Vänsterpartiet gör pressmeddelande av sorg för …
  • ”Dagens snackis kommer från Söder och inte Alme…
  • S föreslår en ”växa- växlareform”

Dagens Opinion är medieföretaget som riktar sig till engagerade och intresserade proffs inom opinionsbildning och digitalisering. Vår ambition är att utveckla, utmana och underhålla vår kunniga publik med hjälp av journalistik av hög kvalitet. Vi lever främst på intäkter från vårt innehåll, i huvudsak från betalande prenumeranter eller temasponsorer som vill driva frågor, sätta agenda eller överföra kunskap via vårt redaktionella innehåll.
Dagens Opinion startades år 2009.

Dagens Opinion är politiskt obundet och drivs som ett privatägt oberoende aktiebolag med säte i Stockholm.

Ansvarig utgivare

Rolf van de Brink

rolf@dagensopinion.se
  • Veckans Brief
  • Dagens Opinion
  • Användarvillkor
  • Privacy Policy

© 2024 Dagens Opinion.

  • Twitterx
  • Linkedin
  • Facebook
  • Instagram