
Temat för konceptet är ”Sparande och försäkring – för en enklare verklighet”.<
Tänket bakom är att när livet i dag kan vara komplicerat ska inte försäkringar och sparande vara det. Med humor ska Folksam sedan fylla konceptet.
Folksams inhousebyrå har även tagit fram en ny visuell identitet för bolaget.
”Vi behöver ett kommunikationskoncept och en visuell identitet som tillsammans blir den Folksamröst som hjälper oss att uppfattas som enkla, snabba och kundorienterade. Rösten ska dessutom fungera för alla våra affärer och erbjudanden samt mot alla våra målgrupper och i alla kanaler”, kommenterar Christopher Constantien, marknadschef på Folksam.
Folksam rullar ut sitt nya kommunikationskoncept och sin nya visuella identitet med hjälp av en utomhuskampanj och reklam i dagspress, på Facebook och Instagram, i displayannonser samt sökordsmarknadsföring.
Utvalda kategorier

Rolf van den Brink
DO JOBB
Vill du vara en nyckelperson i att stärka kommunikationen för Sveriges läkarförbund och skapa värde för våra medlemmar? Har du erfarenhet av webbutveckling och medlemsvård...