"Idag fylls vårt offentliga rum av ett växande antal reklampelare, blinkande reklamskyltar och gigantiska vepor med underklädeskampanjer som skymmer fasaderna. Ett förbud mot utomhusreklam skulle dra ännu fler besökare till vår vackra stad. Det skulle ge ett budskap om en stad som prioriterar människornas plats i stadsrummet", motiverar Ann Mari Engel, ledamot för Vänsterpartiet i stadshusfullmäktige, sin motion.
Förebilden är inte Nordkorea, men väl Sao Paolo i Brasilien som tog bort utomhusreklamen 2006.
Utvalda kategorier
Rolf van den Brink
DO JOBB
Inga lediga jobbannonser.
