Veckans Nu kommer att blir det övergripande varumärket men Aller Media smyger in Hänt Bild-loggan för säkerhets skull.
Brölloppet stundar i maj för de två titlarna som har vardera 30 000 i tryckt upplaga med sig in i äktenskapet.
Det rör sig dock inte om en blind date.
– Det är inte så drastiskt. I dag kommer det två titlarna ut varanna vecka mot varandra. De görs egentligen av samma redaktion. Så det kändes naturligt att göra en tidning med samma formspråk, säger Tobias Wixtröm, chefredaktör Hänt-gruppen
Även i fortsättningen blir Bella Hansson chefredaktör för det äkta kändistidningsparet.
Utvalda kategorier

Rolf van den Brink
DO JOBB
Dagens opinion söker praktikant inom marknadsföring och media
om oss Dagens Opinion riktar sig till engagerade och intresserade proffs inom opinionsbildning, kommunikation och samhällsförändring. Vår ambition är att utveckla, utmana och underhålla vår...