VECKANS BRIEF. I utgåva 16 för år 2021 listar vi de största konsumentvarumärkena på Youtube, vi berättar om kommunikationen som ska lyfta H2s gröna stål, hur Samhall hade insyn i arbetsmarknadsministern agerande i Uppdrag Granskning, vår krispanel analyserar Attendos mediekris och vi djupdyker i Socialdemokraternas upprustning inom rörligt material inför valåret 2020 plus ett ytterligare 20-tal artiklar.

Veckans Brief är Dagens Opinions prenumererade veckomagasin. Det utkommer sedan 2009 och kommer varje vecka, 40 gånger per år. Här är innehållet i utgåva 16, 2021.

ledare
”När de som bestämmer inte förstår medieriskerna”

affärer
Bonniers content-studios tillväxtplan
Corona pressar Presskontakterna och Spoilconcept

kund
De är Miljöpartiets byrå till valet

case
Samhall visste vad ministern skulle säga i SVT
S rustar med film och företrädare
Kommunikationen som ska lyfta H2s gröna stål
Blågula ai-bolaget tar matchen med USA-jättarna
Tietoevry kritiskt till EUs reglering av ai
Analyschef ska ge Säkerhetsbranschen plats i det offentliga samtalet

undersökning & analys
KRISPANELEN: Attendos dubbla mediekris
Dustin och Elgiganten slåss om medieherraväldet
Sveriges största varumärken på Youtube
Tekniktrenderna, enligt Accenture
Så når kommunikationsproffsen ut till journalister år 2021
Chefer och allmänheten om hållbarhet

bransch
Här är digitala Almedalsveckan

extern
Twitter lanserar Clubhouse-utmanare
5 tips för att generera leads på Youtube
Weber Shandwick ska få amerikaner att vaccinera sig

arbete
IVA flyger in komchef från Saab
Maskdesigner och LO-ekonom hälsade på Vänsterpartiet
Fullbokat När Gullers internutbildar

jobba effektivt
Hur får man sin film att funka i alla sociala medier-kanaler, Johanna Andersson

kalendarium
Programmatic och guldägg på agendan

personer
Martin Tiveus, Mats Dicklén, Paul Ferris, Eva Nordmark, Lars Beckman, Felix Östman, Cecilia Schelin Seidegård, Jennie Zetterström, Helena Salomonson, Aralan Shekarabi, Annika Stranhäll, Ibrahim Baylan, Katarina Wennstam, Mikael Damberg, Stefan Löfven, Alexander Salzberger, Jenny Molvin, Anders Kempe, Carl Johan Mix, Harald Mix, Carl-Erik Lagercrantz, Anders Sundström, Lena Ek, Marie Angselius Schönbeck, Christian Guttmann, Fredrik Kärrholm, Niklas Nordström, Claes Nyberg, Hampus Knutsson, Henrik Zettergren, Mia Stuhre, Ann Woglers, Emma Henriksson, Pär Lager, Peter Ingvarsson, Linda Palmetzhofer, Susanna Gideonsson, Elisabeth Brandt Ygeman, Martin Nyberg, Charlotte Thür, Ivar Arpi, Shora Esmailian, Johannes Klenell, Fredrik Reinfeldt, Jenny Larsson, Helena Blom, Karl-Johan Runnberg, Magnus Svensson, Emanuel Örtengren, Katarina Tracz, Omar Makram, Gustaf Lind, Amanias Abraha, Björn Hedensjö, Daniel Färm, Alexandra Völker, Mathias Tegnér, Lisa Palm Danielsson, Linda Olsson, Ulrica Bååthe, Olle Borgstav, Petter Janbell, Ida Fröjdh, Hanna Ternström, Kim Saxberg, Gustaf Sehlstedt, Alexandra Ivanov, Abdelhay Nuru, Mika Carin Hedström, Claudia Mena, Therese Näsman, Camilla Hansén, Hanne Clivemo, Adam Alfredsson, Karl Hatt, Anders Ygeman, Gunther Mårder, Patrick Krassen, Mikael Åsell, Åsa-Pia Järliden Bergström, Sandro Scocco, Maria Mattson Mähl, Arman Teimouri, Anna Ekström, Ann Sofie Lifvenhage, Hans Gennerud, Annika Sjöberg, Johanna Andersson,

saker
mediekris, Attendo, Bonnier News Brand Studio, Voyado, Fogel & Partners, News 55, Presskontakterna, Bond Street Film, Klapp&Co, More Alliance, Stylt, Westander, King Street, Rud Pedersen, Spoilconcept, Folkhälsomyndigheten, Kreab, Polaris Media, NWT, VK Media, Stampen, Readly, Schibsted, Miljöpartiet, Reform Society, Samhall, Uppdrag Granskning, Socialdemokraterna, valet 2022, H2 Green Steel, Bellbird, Artificial Solutions, Tietoevry, EU-kommissionens ai-reglering, Säkerhetsbranschen, Newsmachine, elektronikkedjornas mediegenomslag, Största varumärkena på Youtube, Accenture, Cision, hållbarhet, journalistik, Novus, Digitala Almedalsveckan, Region Gotland, Twitter, leadgenerering, Weber Shandwick, Gullers Grupp, The Amazing Society

här är prislistan
* Grundprenumeration till en mejladress: 3.495 kronor
* Företagsprenumeration upp till 9 adresser 5.995 kronor
* Företagsprenumeration, 10-20 mejladresser: 9.995 kronor
* Företagsprenumeration över 20-40 mejladresser: 18 545 kronor
* Prenumerationer över 40 mejladresser enligt offert.

Moms à 6 procent tillkommer

Prenumerera via http://dagensopinion.se/veckans-brief/
eller mejla prenumerera@dagensopinion.se så ordnar vi det enkelt via faktura.