VECKANS BRIEF. I nummer 38 av 40 undersöker vi hur partierna följer GDPR-lagen eller snarare inte gör det. Vi pratar med de stora mässorna om hur de tvinga hitta nya affärer och utvecklar nya typer av möten under pandemin. Hur duktiga är konsument-pr-byråerna egentligen på att värva fäljare? Vi har svaret. Vi uppmärksammar också att Almega byter strategi och grafisk profil.

Veckans Brief är Dagens Opinions prenumererade veckomagasin. Det utkommer sedan 2009 och kommer varje vecka, 40 gånger per år. Här är innehållet i utgåva 38, 2020

ledare
”Släpp Almedalsveckan loss från Visby – det är snart digital vår”

affärer
Almedalens tyngsta tvekar om ”hybrid”-veckan
Avaus vill lyfta in marknadschefer i företagsledningarna
Byråvalsbranschen växer
PPP startar byråer – Gullers och Consid förvärvar

case
Efter 10 år – Almega byter look
Mässornas nya affärer

medier
SD bygger superstudio i förort
Svenskt Näringsliv ”ser över” Fplus – Bulletin värvar

undersökning & analys
Partierna smyginsamlar användardata
Regeringen tar corona-kommandot i medierna
Showroom-byråerna med flest följare
Sveriges största youtubers missar topp10-listan

bransch
Guldägget lanserar effekt-kategori – Ingo-chefen leder juryn

extern
Här är Bidens kommunikationsteam
Hulu lanserar social streaming
Patagonia gör uppochnedvänd poesi i klimatkampanj
Penguin på väg att bli första ”megautgivaren” i USA

arbete
Petra Eurenius börjar på byrå – Magnus Thorén byter kanal
Kvartal-chefen i riksdagen

jobba effektivt
Hur bygger man klipp till sociala medier från sin film, Mats Karsvall

profil
Philip Botström (ssu): S behöver en mer ambitiös klimatpolitik

kalendarium
Insikt, analys och innehåll på agendan

personer
Lotta Frenssen, Simon Rosengren, Roshi Hoss, Sebastian Navab, Emma Storbacka, Patrik Lanner, Dick Erixon, Gunilla Bergh, Max Aperia, Ingrid Hedenvind Brask, Gunnar Sonesson, Peter Isling, Linda Nilsson, Jonas Hellman, Christian Albinsson, Ulf Dahlqvist, Daniel Lagerqvist, Benny Karlsson, Christian Clemens, Agnes Wold, Joakim Wallerstein, Sharareh Hoss, Björn Ståhl, Therese Lindgren

saker
Region Gotland, Avaus, Google Analytics, Utsikt, Elmiamässan, Vitalis, Almega, Salesforce, Stockholmsmässan, Facebook-pixel, People people people,  The Labyrinth, youtubers, Fplus, Engage Marketing, Sverigedemokraterna, Riks, Almedalsveckan, Diplomat, Garincha, Bulletin, Stockholm Media Week, partiernas hemsidor, Söderhavet, Visby, Dreamforce,  partiernas kommunikation, investeringar i Almedalen, Prime, datadriven marknadsföring, Bonzai, PPP, digitala möten, digitala event, digitala mässor, Guller Grupp, Arena Opinion, Fuze, Svenska Mässan, kundresa, resebranschen, studio, GDPR,  Great Beyond, Folksam, pr-byråernas följare, IJustWantToBeCool, Misslisibell

prenumerera
Du kan också bli prenumerant av Dagens Opinions veckomagasin Veckans Brief och få 40 utgåvor rakt ner i mobilen samt tillgång till arkivet med alla artiklar som har publicerats sedan 2009.

här är prislistan
* Grundprenumeration till en mejladress: 3.495 kronor
* Företagsprenumeration upp till 9 adresser 5.995 kronor
* Företagsprenumeration, 10-20 mejladresser: 9.995 kronor
* Företagsprenumeration över 20-40 mejladresser: 18 545 kronor
* Prenumerationer över 40 mejladresser enligt offert.

Moms à 6 procent tillkommer

Prenumerera via http://dagensopinion.se/veckans-brief/

eller mejla prenumerera@dagensopinion.se så ordnar vi det enkelt via faktura.