VECKANS BRIEF. I utgåva 19 för år 2021 har vi kartlagt hur det digitala tittandet ser ut för kommunikationsbranschens digitala prisevenemang, vi berättar hur arbetet att bygga Göteborgs version av Almedalsveckan utvecklas och varför Telia ökar reklamköpen i sin tv-kanal TV4 samt kartlägger hur contentbyråerna utvecklas i Göteborg. Detta plus ett ytterligare 20-tal artiklar.
Veckans Brief är Dagens Opinions prenumererade veckomagasin. Det utkommer sedan 2009 och kommer varje vecka, 40 gånger per år. Här är innehållet i utgåva 19, 2021.

ledare
”Endast Sverige blågula marknadsförare har”

affärer
Program och finansiering på gång för Frihamnsdagarna
Göteborg – en tillväxtregion för content
Coronan vässade Indikator

case
Därför ökar Telia reklamköpen i sin tv-kanal TV4
Handelskammaren baxar fram infrastrukturfrågorna med tung analys
Hållbarhetsverktyg gav Doconomy Guldägg

medier
LO riktar tv-show internt
I skuggan av Alibaba och Amazon – retail media växer i Europa

undersökning & analys
Spjutspetsarna som ska transformera Kantar
Fler börschefer ut på Twitter – Torbjörn Sjöström (Novus) i topp
Skandalerna som präglar mediebilden av fågelindustrin
Filmerna som väckte mest känslor i Guldägget

bransch
Guldägget slår 100 Wattaren i digitala tittare
Precis väljer ny leverantör av kansli
Myndigheterna bjuds på utbildning om upphandling

externt
BCW ska bygga förtroende för Astrazenecas vaccin
Legoland lanserar ar i nöjesparken

arbete
Realtid-grundare och företagar-trio hos SD
Aller- och Bulletin-redaktörer till Moderaterna
De tar Almedalens mingel till Stockholm

jobba effektivt
Hur bygger man ett nätverk av journalister, Edit Künstlicher

kalendarium
Cyberhot och konsten att väcka känslor på agendan

personer
David Björneloo, Ali Tabrizi, Rasmus Winther, Jenny Björsne, Evalena Liolios, Veronica Hansen, Gun Rosendahl, Edvin Boije, Gina Azaric, Carl Bergkvist, Johan Pihl, Åsa Märs, Isabelle Ljungberg, Eric Sundström, Andy Stephens, Mika Fischerström, Mikael Zillén, Rikard Josefson, Rikard Josefson, Ola Rollén, Ilija Batljan, Hans Sohlström, Oscar Werner, Erik Gatenholm, Maria Hedengren, Cecilia Edström, Vladislav Suglobov, Mark Jensen, Stefan K Persson, Pål Ryfors, Tobias Sjögren, Adam I. Lundin, Johan Strid, Anders Storm, Anders Fogelberg, Christopher Kingdon, Richard Paxman, Ebba Ljungerud, Roberto Garcia Martinez,Henrik Nyström, Fredrik Lundberg, Klas Arvidson, Pontus Nobréus,Torbjörn Sjöström, Jeppe Krog Rasmussen, Jon Karlung, Ricky Helgesson, Fredrik Jonsson, Henrik Zettergren, Kaj Flick, Klas Elm, Annika Sjöberg, Christina Nylander, Magnus Josephson, Linda Nilsson, Erik Ageberg, Fredrik Östbom, Viktoria Svensson, Felix Byström, Denis Begic, Jonas Wiwen-Nilsso, Andreas Palmlöv, Mattias Karlsson, Helén Carlson, Fredrik Furtenbach, Johan Hjelmstrand, Niklas Gillström, Tom Samuelsson, Tobias Holdstock, Simon Sjögren, Johan Forssell, Hanna Strömberg, Martin Hofvenberg, Jenny Lindahl, Tommy Ohlström, Jörgen Hellman, Hanna Stjärne, Claudia Mena, Linnea Lundgren, Aleksandra Boscanin, Ella Bohlin, Åsa Karlsson, Johan Karlander, Kajsa Lindahl, Fredrik Fernström, Sandra Siljestedt, Anna Hägg-Sjöquist, Pontus Johansson, Staffan Lindgren, Johanna Fagrell Köhler, Andreas Ivarsson, Olga Langenskiold, Linnea Klippvik, Christopher Agersand, Viola Zabeti, Josefin Deiving, Edit Künstlicher

saker
Frihamnsdagarna, contentbranschen i Göteborg, OTW, Chimney Group, Fisken i Vattnet, Curious Mind, Newsroom, Indikator, Telia, TV4, C More, Stockholms Handelskammare, höghastighetsbanorna, Bromma flygplats, Doconomy, LO, Max 29 minuter, Alibaba, Amazon, IAB Sverige, Criteo, retail media, Kantar Sifo, DX Analytics, Box Communication, Newsmachine, Moodscores, Hjrätbarnsfonden, Volvo Trucks, Cancerfonden, Guldägget, 100 Wattaren, Cision Pr Influencer Award, Stora Kommunikationspriset, Årets Marknadschef, Swedish Content Awards, Precis, Branschkansliet, Swedish Content Agencies, Komm, BCW, Astrazeneca, Legoland, Almedalen, Editk

här är prislistan
* Grundprenumeration till en mejladress: 3.495 kronor
* Företagsprenumeration upp till 9 adresser 5.995 kronor
* Företagsprenumeration, 10-20 mejladresser: 9.995 kronor
* Företagsprenumeration över 20-40 mejladresser: 18 545 kronor
* Prenumerationer över 40 mejladresser enligt offert.

Moms à 6 procent tillkommer

Prenumerera via http://dagensopinion.se/veckans-brief/

eller mejla prenumerera@dagensopinion.se så ordnar vi det enkelt via faktura.