VECKANS BRIEF. I nummer 34 berättar vi vad vi vet om personerna bakom det ”hemliga” borgerliga medieprojektet. Vi pratar med cheferna för 11 tankesmedjor om planerna, konkurrenterna och ledarskribenterna. Fyra unga kommunikationskonsulter berättar om konsten att kommunicera med unga. Och berättar vi om Dagens Nyheters kommersiella tankar kring numret med Greta Thunberg.

Veckans Brief är Dagens Opinions prenumererade veckomagasin. Det utkommer sedan 2009 och kommer varje vecka, 40 gånger per år. Här är innehållet i utgåva 34, 2020

ledare
“Make elections great again”

affärer
Downtown rivstartar som stadsbyggarnas nya byrå
Make Your Marks jämtländska plan

case
Folkbildningsrådet tampas med digitalt hat och nedläggningshot
Under huven på Ms medlemsvärvning
Sveaskog byter papper mot kunskapshubb
Essity vill skapa content – öppnar egen hälsovecka
Tankesmedjornas planer – från Katalys till Oikos

medier
De ligger bakom ”hemliga medieprojektet”
DN ser över annons-priserna på Greta Thunberg-numret
V vill få journalisterna att följa partiets nya Youtubekanal

undersökning & analys
Opinionsmätningarna i USA-valet – so far
Joe Biden vs Donald Trump i svenska medier

verktyg & metoder
KIX först ut med mätning av kommunikationsmognad
De unga komexperterna om konsten att nå unga

extern
62 procent av pr-byråerna har tappat kampanjer under corona
Sociala medier-jättarna tar till nödlösningar för Trumps uttalanden
WPP konsoliderar byråer i Indien

arbete
Talmannen blir pa-konsult
Gangsterförfattare hos SD i riksdagen

jobba effektivt
Hur sätter man upp en plan för sitt content, Johanna Olsson

 

spaning
”Amazons ospektakulära intåg är business as usual”

kalendarium
Branschen samlas för digital dag om effekt


personer
Toivo Sjörén, Katarina Tracz, Petter Lindfors, Rebecka Svensén, Patrik Forslund, Heléne Lilja, Niclas Brantingson, Sofi Vilahamn, Alex Råberg, Anna Herdy, Per Westerberg, Arvid Hallén, Karin Nelsson, Daniel Suhonen, Ulrica Schenström, Stefan Attefall, Tove Ahlström, Paul Brandenfeldt, Sebastian Navab, Katarina Wangler Björk, Daniel Färm, Greta Thunberg, Håkan A Bengtsson, Christina Grandien, Jacob Lundberg, Ann-Therése Enarsson, Andreas Palmlöv, Hannah Resare Monsén, André Frisk, Lovisa Sterner, Per Gudmundson, Ulrika Karlsson, Nicklas Källebring, Paulina Neuding, Peter Wolodarski, Jenny Lindahl, Henrik Zettergren, Johanna Olsson, Jerry Silfwer, Catrin Johansson, Christina Grandien, Kicki Strandh, Daniel Redgert, Fredrik Kärrholm

 

saker
Folkbildningsrådet, stadsbyggnads-pr, Z Network, M Sverige, Civitas, Sveaskog, Downtown, IBN Rushd, The Labyrinth, public affairs, Oikos, content marketing, KiX, Fri Värld, Make Your Mark, crm, Global Utmaning, Flamman, A Beautiful Soup, Jira, Trello, Newsec, KAK, Urban Advisors, Studiefrämjandet, bilister, Spoon, Publishinggalan, Essity, Sifo, Vänsterpartiet, Fores, Wikberg&Frisk, Demoskop, Katalys, Ipsos, Cogito, Amazon, Tiden, Curious Mind, Dagens Nyheter, Arena, Timbro, Futurion, NewsMachine, kommunicera med unga vuxna, Redgert Comms, Grasp, planera content

prenumerera
Du kan också bli prenumerant av Dagens Opinions veckomagasin Veckans Brief och få 40 utgåvor rakt ner i mobilen samt tillgång till arkivet med alla artiklar som har publicerats sedan 2009.

här är prislistan
* Grundprenumeration till en mejladress: 3.495 kronor
* Företagsprenumeration upp till 9 adresser 5.995 kronor
* Företagsprenumeration, 10-20 mejladresser: 9.995 kronor
* Företagsprenumeration över 20-40 mejladresser: 18 545 kronor
* Prenumerationer över 40 mejladresser enligt offert.

Moms à 6 procent tillkommer

Prenumerera via http://dagensopinion.se/veckans-brief/

eller mejla prenumerera@dagensopinion.se så ordnar vi det enkelt via faktura.