VECKANS BRIEF. I utgåva 29 för år 2021 listar vi årets största opinionsbildare 2021, berättar hur myndigheterna ser på sina byråsamarbeten och hur Accenture Interactive ska göra hållbara affärer. Vi intervjuar Nacka kommuns nya kundbemötandechef och gräver efter tips om hur man marknadsför sig i spel. Detta och mycket mer.
Veckans Brief är Dagens Opinions prenumererade veckomagasin. Det utkommer sedan 2009 och kommer varje vecka, 40 gånger per år. Här är innehållet i utgåva 29, 2021.

ledare
”Finland vs Sverige”

affärer
Accenture Interactive ska göra hållbara affärer
Myndigheternas betyg till byråerna
Tillväxt högst på agendan för We Are Eras nya vd
case
Nacka vill bli världsbäst på kundkommunikation

undersökning & analys
Årets största opinionsbildare 2021
Mer ris än ros till Friskolorna i medierna
Barn litar mer på SVT än influencers

bransch
IAB tar strid om marknadsförarnas ”spioneri”
100-wattaren får kategori för opinionsbildning

externt
Lego jobbar bäst inhouse
LLYC växer i Mexiko
Omnicom vinner Mercedes jätteupphandling

arbete
Magdalena Andersson värvar på Friends – HKs pa-chef slutar
Abba och Carola hos Moderaterna

jobba effektivt
Hur marknadsför man sig i spel, Andreas Gillberg

kalendarium
Narva spanar om valet 2022

personer
Mattias Boman, Annmarie Palm, Victor Kilén, Hans-Otto Halvorsen, Natalie Tideström Heidmark, Marcus Klamming, Henrik Zettergren, Sinan Akdag, Kenneth Danielsson, Ulrika Strallhofer, Jytte Guteland, Linda Romanus, Magdalena Andersson, Claes Nyberg, Annelie Almerus, Anna Nilsson, Malin Anglert, Annette Tannerfeldt, Alexander Bard, Tina Söderlund, Anna Lindqvist, Ricki Rebecka Petrini, Nora Berglund, Nina Dizdarevic, Johan Umenius, Victoria Runevall, Karin Bodin, Caroline Engvall, Malin Kokesalo, Märta Stenevi, Marianne Gustavsson, Jonas Nygren, Johan Löfstrand, Fredrik Toreblad, Emma Berginger, Martin Vestergren, Nooshi Dadgostar, Emma Supponen, Fredrik Christensson, Lina Kinning, Daniel Kulin, Mattias Bäckström Johansson, Axel Naver, Isabella Lövin, Lorentz Tovatt, Omar Makram, Per Lindgren, Hanif Bali, Björn Ulvaues, Elisabeth Svatensson, Camilla Waltersson Grönvall, Carola Häggkvist, Andreas Gillberg,

saker
Accenture Interactive, myndigheternas byråer, Nacka kommun, We Are Era, Årets största opinionsbildare 2021, Riksidrottsförbundet, Unionen, Sveriges kommuner och regioner, IF Metall, Lärarförbundet, Sveriges Ingenjörer, Svenskt Näringsliv, LRF, Slagreparen, LO, Kommunal, TCo, Handels, Vision, Hyresgästföreningen, Socialdemokraterna, Moderaterna, Miljöpartiet, Academedia, Internationella Engelska skolan,  Lärande i Sverige, Kunskapsskolan, Thorengruppen, Newsmachine, Statens medieråd, Ungagr & medier 2021, IAB Sverige, Sveriges Konsumenter, 100-wattaren, Sveriges Annonsörer, Finansdepartementet, Gilead Sciences, Motala, Swedma, Medborgerlig Samling, Comprend, Schibsted,

här är prislistan
* Grundprenumeration till en mejladress: 3.495 kronor
* Företagsprenumeration upp till 9 adresser 5.995 kronor
* Företagsprenumeration, 10-20 mejladresser: 9.995 kronor
* Företagsprenumeration över 20-40 mejladresser: 18 545 kronor
* Prenumerationer över 40 mejladresser enligt offert.

Moms à 6 procent tillkommer

Prenumerera via http://dagensopinion.se/veckans-brief/
eller mejla prenumerera@dagensopinion.se så ordnar vi det enkelt via faktura.