• Kategorier
  • Veckans Brief
  • Om Oss
  • Annonsera
  • Jobb
  • Tipsa Oss
  • Kategorier
  • Veckans Brief
  • Om Oss
  • Annonsera
  • Jobb
  • Tipsa Oss
  • politik
  • pr
  • lobbying
  • arbetarrörelser
  • Affärer
  • undersökningar
  • Stor
  • debatt
Prenumerera
  • Prenumerera

25 Nov 2022

Veckans Brief: Allt om Cop27 – Techmarknadsförare kommer loss

VECKANS BRIEF. I utgåva 39 för år 2022 djupdyker Veckans Brief i Cop27, vi kollar med rekryterarna hur det ser ut när de säljdrivande digitala marknadsförarna görs spelbara när techbolagen drar ner, pratar med experterna hur professionella personer på Twitter ska tänka kring sin närvaro på plattformen och gör en stor intervju med Coops vd och besöker företaget som driver regeringens bakgrundskontroller. Detta och mycket mer.

Veckans Brief är Dagens Opinions prenumererade veckomagasin. Det utkommer sedan 2009 och kommer varje vecka, 40 gånger per år. Här är innehållet i utgåva 39, 2022.

ledare
”Hur hade Torbjörn Fälldin svarat på hbtq-frågan”

affärer
Hos regeringens bakgrundsföretag
Gullers nästa mål: 500 miljoner

case
SKR – mitt i kampen om miljarderna
Coops vd – från möbelbutik till ai och robotar
Preem kampanjar om sin omställning

cop27
Sweco: Kraven på företag som ger klimatlöften ökar
WSP: Nu blir det mycket klimatsimuleringar
Cop27 för lobbyister och opinionsbildare

undersökning & analys
Superentreprenörerna i media – Elon Musik dominerar

verktyg & metod
Experterna om Elon Musks Twitter
Cision utmanar med omvärldsbevakning
Över 13 000 barn i ECPATs undersökning

bransch
Örebroare årets ai-svensk

externt
Pr-byråerna räknar med ökad lönsamhet
SEC Newgate expanderar till Latinamerika

arbete
Efterfrågade marknadsförare spelbara när techbolagen skär ner
Systembolagets komchef blir rekryterare
Bensinupprorare och fordonsbesiktare i riksdagen

jobba effektivt
Hur undviker man att bli beskylld för greenwashing, Tomas Melin

profil
Kitty Ehn snickrar ihop Blockets hållbarhet

kalendarium
Hätska anfall och kulturkrig på agendan

personer
Daniel Bäckström, Annie Lööf, Elsa Akman, Cecilia Stegö, Maria Borelius, Torbjörn Runvik, Annika Sjöberg, Musse Hasselvall, Jesper Falkheimer, Palle Lundberg, Marie Nygren, Ulrica Bååthe, Andreas Gyllenhammar, Camilla Mattsson, Laurence Blandford, Mattias Goldmann, Romina Pourmokhtari, Ulf Kristersson, Xi Jinping, Joe Biden, Lis Truss, Rishi Sunak, Jack Ma, Bill Gates, Jeff Bezos, Mark Zuckerberg, Elon Musk, Henrik Zettergren, Brit Stakston, Fredrik Pallin, Johan Renström, Jonas Tannerstad, Joakim Flink, Emil Hjalmarsson, Daniel Langkilde, Jeanette Nilsson, Josefin Rosén, Ebba Hultkvist Stragne, Maria Blomberg, Aje Stenbeck, Kristofer Myrevik, Kristina Stutterheim, Maling Ljung Eiborn, Lee Wermelin, Jenny Kallerman, Jenny Garneij, Natasha Bromberg, Johan Hilton, Susanna Jansson, Peder Blohm Bokenheim, Johan Taubert, Per Hultengård, Kristina Axén Olin, Tord Fornander, Magnus Oscarsson, Per-Arne Håkansson, Ann-Marie Lidmark, Lennart Hagner, Pontus Lindström, Juno Blom, Isak Skogstad, Åsa Stenholt, Stefan Persson, Hans Lord Skarplöth, Angelika Bengtsson, Martin Westergren, Nooshi Dadgostar, Sten Hekscher, Ardalan Shekarabi, Ida Karkiainen, Nina Mimon, Sandra Bergendorff, Anna de Geer, Joel Furvik, Boriana Åberg, Benjamin Dousa, Dag Blanck, Andrea Andersson Tay, Sofie Bergqvist, Anna Bergsten, Patrik Karlsson, Isabelle Galte Schermer, Tomas Melin, Kitty Ehn

saker
Centerpartiet, Socialdemokraterna, Evviva, Cop27, Tesla, Gullers, Intellecta, Valida, Novare, SKR, Moderaterna, Sverigedemokraterna, Liberalerna, Kristdemokraterna, Coop, Preem, Åkestam Holst, BKRY, Ignite, Bleck Film, Flickorna Larsson, Scream, MMX, Blame Us, Yo Adrian, Spotlight, Sweco, WSP, Newsmachine, Twitter, NextGen Cision Communications Cloud, ECPAT, TechSverige, Årets AI Svensk, Snap, Kry, Klarna, Bohmans nätverk, Inhouse, Systembolaget, Brightness, Weber Shandwick, Rejlers, Akavia, Nordea, Tele2, Progress PR, Nordic Capital, GP, Bensinupproret, Tidningsutgivarna, Fordonsbesiktningsbranschen, Tandhälsoförbundet, Företagarna, Läromedelsföretagen, ATG, Svenskt Näringsliv, Timbro, Vänsterpartiet, Geelmuyden Kiese, Blocket

här är prislistan
* Grundprenumeration till en mejladress: 3.495 kronor
* Företagsprenumeration upp till 9 adresser 5.995 kronor
* Företagsprenumeration, 10-20 mejladresser: 9.995 kronor
* Företagsprenumeration över 20-40 mejladresser: 18 545 kronor
* Prenumerationer över 40 mejladresser enligt offert.
Moms à 6 procent tillkommer

Prenumerera via http://dagensopinion.se/veckans-brief/
eller mejla prenumerera@dagensopinion.se så ordnar vi det enkelt via faktura.

Alex Mörén

Alex Mörén

Biträdande redaktör och reporter

alex@dagensopinion.se

Dela inlägg

Share on Facebook Share on Twitter Share on LinkedIn Share on WhatsApp

Ämnen

veckans brief – senaste utgåvan

Liknande artiklar

Verktyg och strategier som moderna team behöver för att hjälpa sina företag att växa.

2025-05-16, 07:43

Veckans Brief: 100 söker jobbet som påverkare åt Region Stockholm – Strategin som ska vända Narva

VECKANS BRIEF. I utgåva 16 för år 2025 berättar Veckans Brief hur pr-byrån ska erövra en ny position och hur EY utreder Region Blekinges kommunikation. Vi pratar med de största opinionsbildarna om lobbyregistret och kartlägger vilka som vill bli påverkare åt Region Stockholm. Detta och mycket mer.

veckans brief – senaste utgåvan
2025-05-09, 09:06

Veckans Brief: Kombyrå vinner miljardupphandling – kritiken mot Lobbyregistret

VECKANS BRIEF. I utgåva 15 för år 2025 berättar Veckans Brief om pa-entreprenören som tog ut arvode och missade jobbet som landshövding i Stockholm. Vi träffar reklamlegenden Björn Ståhl, pratar med branschföreningarna om det svenska lobbyregistret och berättar om att IOGT–NTO förbereder sig för en stor påverkanskampanj i höst. Detta och mycket mer.

veckans brief – senaste utgåvan
2025-05-02, 08:30

Veckans Brief: Mörkat anbud vann Örebros miljonupphandling – Spets ska lyfta varumärket Sverige

VECKANS BRIEF. I utgåva 14 för år 2025 kan Veckans Brief berätta om sekretessbråket i Region Örebros upphandling. Vi intervjuar Optimizelys koncernchef, går igenom Svenska Instituetets nya strategi för varumärket Sverige och pratar med utmanarna inom svenskt fika. Detta och mycket mer.

veckans brief – senaste utgåvan
2025-04-25, 07:49

Veckans Brief: Så lobbar pa-byråerna inför valet – Reklamlegenden rasar mot Komm

VECKANS BRIEF. I utgåva 13 för år 2025 sjösätter Veckans Brief en ny artikelserie om Sveriges reklamlegender. Vi går igenom hur pa-byråerna påverkar inför valet 2026 och kan avslöja att Nexers pr-byrå läggs ner och hur ratade Origo gjorde miljoncomeback. Detta och mycket mer.

veckans brief – senaste utgåvan
2025-04-11, 08:18

Veckans Brief: Akademikerna om politikens utveckling – När bojkotten kom till matjättarna

VECKANS BRIEF. I utgåva 12 för år 2025 pratar Veckans Brief med tre tunga akademiker om hur politikerna och deras sätt och metoder att föra politik förändras. Vi djupdyker i bojkotten mot matjättarna, pratar kommunikation med nya Utbetalningsmyndigheten, pa med All Ears och förtroendebyggande med Norrmejerier. Detta och mycket mer.

veckans brief – senaste utgåvan
2025-04-03, 18:59

Veckans Brief: Tankesmedjornas opinionsbildning 2025 * Konsulten som företräder två Hilma af Kling-falanger

 VECKANS BRIEF. I utgåva 11 för år 2025 pratar Veckans Brief med elva tankesmedjor om deras utmaningar och agendor för 2025. Vi kan berätta om undersökningsföretaget som erbjuder S lokala opinionsmätningar och djupdyker i konflikten om Hilma af klints samling, ur ett pr-perspektiv. Detta och mycket mer.

veckans brief – senaste utgåvan
2025-03-28, 08:45

Veckans Brief: Fores framtid – Allt om SXSW & Albanien

VECKANS BRIEF. I utgåva 10 för år 2025 berättar Veckans Brief om framtidsplanen för Fores. Vi intervjuar Anna Karin Hatt, berättar om en storaffär i undersökningsbranschen, pratar ir med Nibe och djupdyker i SXSW och Albanien.

veckans brief – senaste utgåvan
2025-03-14, 09:27

Veckans Brief: Pr-proffsens nya metoder & verktyg – Kivra öppnar för undersökare

VECKANS BRIEF. I utgåva 9 för år 2025 berättar pr-konsulterna hur de bygger nätverk och relationer med media och influerare och vilka verktyg som gäller. Almedalsfixarna berättar om prisläget, Northvolts presschef reflekterar kring konkursen och Veckans Brief berättar att Kiva har börjat sälja kontakter till undersökningsföretag. Detta och mycket mer.

veckans brief – senaste utgåvan
2025-03-07, 07:28

Veckans Brief: PA-experterna om det geopolitiska läget – Inifrån Glädjekommissionen

VECKANS BRIEF. I utgåva 8 för år 2025 pratar Veckans Brief med 9 av Sveriges tyngsta pa-konsulter om det geopolitiska läget. Vi skriver om kommissionen som ska göra Stockholm roligare, spanar kring greenhushing och djupdyker i Santa Marias varumärke. Detta och mycket mer.

veckans brief – senaste utgåvan
2025-02-28, 10:53

Veckans Brief: Tiktokledamöterna – Max vs Aftonbladet

VECKANS BRIEF. I utgåva 7 för år 2025 kartlägger Veckans Brief riksdagsledamöterna närvaro på Tiktok. Vi kliver in bakom konflikt-kulissen hos Max och djupdyker i Region Kalmars kommunikation. Vi kollar under huven på FOIs ukraina-verktyg Glimt och pratar hållbarhet med SPP. Detta och mycket mer.

veckans brief – senaste utgåvan
Se alla nyheter

Utvalda kategorier

AffärerAnnonsdebattprAlmedalen
Rolf van den Brink

Rolf van den Brink

2025-04-02, 09:02

”Sex-säkerhetsbomben (l) i regeringen”

2025-03-16, 12:55

”Northvolt visar vägen för nya påverkansmetoder – och böcker”

2025-02-12, 11:34

”M och SD-ledamöterna vapenrasar – men av olika anledningar”
Se alla

DO JOBB

Inga lediga jobbannonser.

Se alla platsannonser

Mest läst

  • Veckans Brief: 100 söker jobbet som påverkare åt…
  • Narva värvar ir-tungviktare
  • SVT snor politikreporter från SvD
  • SVT erövrar ytterligare politisk Expressen-reporter
  • Ibrahim Baylan till Rosengrens byrå-koncern

Minst läst

  • Han gör JKL och MSL starkare på varumärke
  • Stefan Löfven (s) och Annie Lööf (c) håller pre…
  • Vänsterpartiet gör pressmeddelande av sorg för …
  • ”Dagens snackis kommer från Söder och inte Alme…
  • S föreslår en ”växa- växlareform”

Dagens Opinion är medieföretaget som riktar sig till engagerade och intresserade proffs inom opinionsbildning och digitalisering. Vår ambition är att utveckla, utmana och underhålla vår kunniga publik med hjälp av journalistik av hög kvalitet. Vi lever främst på intäkter från vårt innehåll, i huvudsak från betalande prenumeranter eller temasponsorer som vill driva frågor, sätta agenda eller överföra kunskap via vårt redaktionella innehåll.
Dagens Opinion startades år 2009.

Dagens Opinion är politiskt obundet och drivs som ett privatägt oberoende aktiebolag med säte i Stockholm.

Ansvarig utgivare

Rolf van de Brink

rolf@dagensopinion.se
  • Veckans Brief
  • Dagens Opinion
  • Användarvillkor

© 2024 Dagens Opinion.

  • Twitterx
  • Linkedin
  • Facebook
  • Instagram