
VECKANS BRIEF. I utgåva åtta av Veckans Brief får myndigheterna och regeringen tummen nästan helt upp för sin corona-kommunikation av vår krispanel, Sinch, Sveriges nya unicorn även efter kursraset berättar om hur bolaget ser sin egen roll i marknadsföringens omstöpning från mejl till meddelande, Chimney berättar om planerna på att bli en global studio, snarare än en byrå, Lindex berättar om Kina-strategin och förstår koller vi strategin bakom ”guldbron”, veckans andra och mindre hälsovådliga snackis.
Veckans Brief är Dagens Opinions prenumererade veckomagasin. Det utkommer sedan 2009 och kommer varje vecka, 40 gånger per år. Här är innehållet i utgåva 8, 2020
ledare
”Tillbaka till basen”
affärer
Meddelandet är mediet på Sveriges okända Unicorn
Fastighetsaffär ska ge Almedalens vassaste mötesplats
Chimney vägrar kalla sig byrå – på väg mot halv miljard
case
”Det var medierna som skapade Guldbron”
Medlemsnytta före opinionsbildning på Byggnads
Lindex väg till Kina
medier
AI ska lyfta cms-leverantörerna
verktyg & metoder
Krispanelen om corona-kommunikationen
bransch
Region Gotland: Vi vet inte hur läget ser ut inför Almedalsveckan
Branschföreningarna möter corona med teknik
arbete
Kvinnoförbund får nya ordföranden
Diplomats ”balanskommission” äntrar riksdagen
jobba effektivt
Vilken forskning ska marknadsförare sätta sig in i, Erik Modig
spaning
Bubblans entreprenörer kliver fram i ny bok
personer
Erik Modig, Linda Nilsson, Birger Lycken, Susanne Ehnbåge, Jonathan Bean, Eva Rosman, Mats Henningsson, Elisabet Andersson, Petter Stordalen, Karin Lindström, Henric Larsson, Jeanette Fors-Andrée, Mårten Bokedal, Agnes Wold, Per Östlund, Hanna Brogren, Anders Tegnell, Charlie Stjernberg, Les Binet, Peter Fields, Christian Albinsson
saker
Marknadsföringskostnad, corona, Byggnads, Westander, covid-19, Chimney, corona-kommunikation, B-reel , Amazon Web Services, Sinch, unicorn, mobila meddelanden, Slussen, mobil marknadsföring, Drupal, Adobe, Lindex, Tmall, Salesforce, Prime, Facebook, Whatsapp, Klarna, Episerver, Donners Brasserie, Almedalen, Almedalsveckan, Vinägergruppen, Wisby Hotel Group, byrå vs studio, personifiering, cms, Vigor, Region Gotland, Åkestam, King, Prime, Folkhälsomyndigheten, Exploateringskontoret i Stockholm stad, bron från Kina, ’Arbetsmiljöveckan, Gyllen Hjulet, Reform Experience, WordPress, Drupal, AdobeBulldozer, Roxen, Komm, Sveriges kommunikatörer, Guldägget, Stockholm Media Week, Mixx Awards, Universum Awards, CMO Spending Report, OHmy, it-bubblan, Bubblan som aldrig sprack (Timbro)
prenumerera
Du kan också bli prenumerant av Dagens Opinions veckomagasin Veckans Brief och få 40 utgåvor rakt ner i mobilen.
här är prislistan
* Grundprenumeration till en mejladress: 3.495 kronor
* Företagsprenumeration upp till 9 adresser 5.995 kronor
* Företagsprenumeration, 10-20 mejladresser: 9.995 kronor
* Företagsprenumeration över 20-40 mejladresser: 18 545 kronor
* Prenumerationer över 40 mejladresser enligt offert.
Moms à 6 procent tillkommer
Ta en prenumeration, mejla prenumerera@dagensopinion.se så ordnar vi det enkelt.
Utvalda kategorier

Rolf van den Brink
DO JOBB
Almega Tjänsteföretagen söker en strategisk och engagerad förbundsdirektör som vill leda och utveckla vårt arbete för att stärka tjänstesektorn. Vi samlar en mångfald av branscher...
om oss Dagens Opinion riktar sig till engagerade och intresserade proffs inom opinionsbildning, kommunikation och samhällsförändring. Vår ambition är att utveckla, utmana och underhålla vår...