VECKANS BRIEF. I utgåva sex av Veckans Brief berättar vi om hur Lärarförbundets offensiva marknadsföring mot medlemmarna i Lärarnas Riksförbund har blivit en het potatis inom Saco. Vi följer med till tingsrätten där Konsumentombudsmannen och Snusbolaget gör upp om vilka marknadsföringsregler som gäller. Vi pratar med Coops nya sälj och marknadschef. Veckans Briefs krispanel analyserar AstraZenecas och krishantering och vi kartlägger Krys kopplingar hos Moderaterna och vilka som är de största fackförbunden. Och ett 15-tal ytterligare artiklar.

Veckans Brief är Dagens Opinions prenumererade veckomagasin. Det utkommer sedan 2009 och kommer varje vecka, 40 gånger per år. Här är innehållet i utgåva 6, 2021

ledare
”Tankar om konsten att driva ett fackförbund”

affärer
Här är Sveriges största fackförbund
Fogel & Partners startar digital syster
Infomedia breddar med rådgivning
Börsklockan klämtar för Cint – Meltwater om Cision
En inblick i Löfbergs inhouse

kund
Bakom Statens servicecenters miljonupphandling

case
Lärarförbundets kampanj skakar Saco
Moderatkopplingarna som V korssluter Kry med
Leder 150 på Coops sälj- och marknad
Snusbolaget vs KO i tingsrätten

undersökning & analys
AstraZeneca – från hjälte till medieskurk
Sveriges största influerare på Instagram

verktyg & metod
Beatly och Workamo samarbetar influerar-verktyg
Mynewsdesksplattform ger unga röst i samhällsdebatten

 

extern
Robinhood anlitar två byråer under kritikstormen
Publicis förvärvar b2b-byrå

arbete
Intrado har fått nordisk säljchef – Trio till Amazing Society
Riks och Alkompis i riksdagen

jobba effektivt
Hur får man chefen att synas, Edit Künstlicher

 

Kalendarium
Komm diskuterar storytelling på Youtube

 

personer
Joakim Veen Huis, Viktoria Gudmundsäter, Erik Hjelmsted, Carl Jurell, Åsa Fahlén, David Attenborough, Jeanette Fors-Andrée, Martin Linder, Niina Nikkanen, Anders Fogel, Edit Künstlicher, Michael Storåkers, Geir Arne Drangeid, Johan Eriksson, Mikael Willborg, Erik Randberg, Gunnar Wikström, Markus Lindblad, Niklas Nordström, Felix Kjellberg, Pewdiepie, Anna Nyström, Elsa Hosk

saker
Coop, WWF, finansiell kommunikation, Aim, Greenpeace, Löfbergs, People People People, M&A, Unionen, Cision, Brunswick, transaktioner, Workamos, fackförbund, Beatly, TCO, Clas Ohlson, Infomedia, gdpr, upphandling, Statens servicecenter, mikroinfluerare, Saco, ESG, influerare, LO, Gevalia, Mediebevakning, Killmiddagen, Integritetsskyddsmyndigheten, Akademikerförbundet, influencer marketing, Kommunal, ir-byrå, Handels, Dik, Konsumentverket, GS-facket, Fogel & Partners, Seko, M-Brain, vd-kommunikation, Meltwater, The Domain Was Taken, Schibsted, Acast, Kulturreklam, John Lewis, marknadsföring av tobak, Mynewsdesk,

prenumerera
Du kan också bli prenumerant av Dagens Opinions veckomagasin Veckans Brief och få 40 utgåvor rakt ner i mobilen samt tillgång till arkivet med alla artiklar som har publicerats sedan 2009.

här är prislistan
* Grundprenumeration till en mejladress: 3.495 kronor
* Företagsprenumeration upp till 9 adresser 5.995 kronor
* Företagsprenumeration, 10-20 mejladresser: 9.995 kronor
* Företagsprenumeration över 20-40 mejladresser: 18 545 kronor
* Prenumerationer över 40 mejladresser enligt offert.

Moms à 6 procent tillkommer

Prenumerera via http://dagensopinion.se/veckans-brief/

eller mejla prenumerera@dagensopinion.se så ordnar vi det enkelt via faktura.