VECKANS BRIEF. Vi frågar åtta chefer till landets tyngsta byråer om vilka utmaningar de har och vad de tycker om konkurrenterna. Hyresgästföreningen omorganiserar sig för att ta strid mot Januaripartiernas bostadspolitik. Vi berättar om Helsingborgs planer på att bli den innovativaste kommunen och förstås berättar vi som vanligt om vem som träffade vem i riksdagen och vilka som bytte jobb med varandra.

Veckans Brief är Dagens Opinions prenumererade veckomagasin. Det utkommer sedan 2009 och kommer varje vecka, 40 gånger per år. Här är innehållet i utgåva 5, 2020

ledare
”Varför SAS flög i diket”

affärer
Byråchefernas utmaningar – och favoritkollegor
Ytterligare finsk byrå till Sverige
Republiken som ska ge Accenture Interactive en match

case
Hyresgästföreningen upp till kamp mot Jöken
Helsingborg ska göra en Spotify och bli innovativast

medier
I kvällspressens ux-verkstad
Den nya utomhusreklamen – laddar och seglar

undersökning & analys
SD synligare än M i medierna

bransch
Swedish Content Agencies spanar efter effekt

extern
Holmes Report blir PRovoke
Instagram-verktygen du bör ha koll på 2020
Trenderna som präglar affärstransformationen 2020

arbete
Prat stärker med Axfood-chef  – Tre ”Åsa” på nya platser
Anders Ferbe och Teresa Jonek i riksdagen

jobba effektivt
Hur ska företag och organisationer använda Instagram som marknadsföringskanal, Terese Allert

kalendarium
Gullers om konsten att locka deltagare i Almedalen

personer
Patrik Westander, Anna Grönlund Krantz, Charlie Weimers, Therese Bohlin, Richard Jomshof, Helena Norrman, Jimmy Rodhelind, Tobias Franzén, Birgitta Pagot, Pontus Karlsson, Sibel Wolff, Christopher Oksman, Jonatan Sundemo, Erik Elmgren, Jennie Wiederholm, Johan Mirtorp, Sara Rosengren, Martin Hofverberg, Terese Allert, Dick Fredholm, Anna Palmér, Henrik Tornberg, Daniel Redgert, Max Bjurström, Jesper Gravestam, Christer Wassenius

 

saker
Jung Relations, Expressen, Hyresgästföreningen, Prat PR, Accenture Interactive, användarupplevelser, reklam, Prime, gal-tan, SAS, Wise, Kekst CNC , Polestar, Aftonbladet, Westander. Acne, H22, Hallvarsson & Halvarsson, OTW, Bonnier New, Doberman, partierna i medierna, kompetensförsörjning, Lynxeye, Oatly, growth marketing, Participant Media, JKL, Smartcharger, The Amazing Society, DDB Nord, bemanning, Åkestam Holst, Obeya, Reform Act, Volontaire, The Labyrinth, Kreab, Nordic Public Affairs, ANR BBDO, Genero, Sofigate, Miltton, Avaus, Friends Agenda, Urban Deli, Januariöverenskommelsen, Helsingborg, IGTV, Fjord, Schibsted News Media, ux, Billboat, Kantar Sifo, Mediemätaren JCDecaux, Visual Art, Clear Channel, marknadsföring via Instagram

 

prenumerera
Du kan också bli prenumerant av Dagens Opinions veckomagasin Veckans Brief och få 40 utgåvor rakt ner i mobilen.

här är prislistan
* Grundprenumeration till en mejladress: 3.495 kronor
* Företagsprenumeration upp till 9 adresser 5.995 kronor
* Företagsprenumeration, 10-20 mejladresser: 9.995 kronor
* Företagsprenumeration över 20-40 mejladresser: 18 545 kronor
* Prenumerationer över 40 mejladresser enligt offert.

Moms à 6 procent tillkommer

Ta en prenumeration, mejla prenumerera@dagensopinion.se så ordnar vi det enkelt.