VECKANS BRIEF.  I utgåva 32 av Veckans Brief tittar vi på hur traditionella reklambyråer kan leverera till företag och organisationer med inhousebyråer, vi kartlägger influencer-marknaden och kollar vilka som är favorit-influerarna nu, vi undersöker vad som avgjorde Region Stockholms byråupphandling och pratar med Aftonbladet om hur de uppfattar Burger Kings mediestrategier.   Och så fundera vi på Hans & Gretas betydelse för svensk, internationell opinionsbildning.

Veckans Brief är Dagens Opinions prenumererade veckomagasin. Det utkommer sedan 2009 och kommer varje vecka, 40 gånger per år. Här är innehållet i utgåva 32, 2019

ledare
”Hans & Greta

affärer
Rött för influencer-marketing – men nätverken har framtidstro
Efter F&Bs kundtapp – så ska byråerna leverera till inhouse

case
SD nobbar SD-byrån
Icas virtuella bebis skapar snack med kunderna
Onyttigheter och överläkare ska bana väg för servicehandeln
medier
Aftonbladet vs Burger King: ”Knepigt företag”
Perfect Day ser om sitt mediehus
Expressen letar efter en opinionsmätning

kund
Rejäla prisskillnader när byråerna slogs om Region Stockholms miljoner

verktyg & metoder
Cision sluter avtal med H&H-byrå
Byrå lanserar granskningsverktyg för inkluderande kommunikation
Duo släpper pr-böcker för olika yrken

bransch
E-handeln växer och vässas av Amazon-hot

arbete
Nano-doktor, s-komchef och Vinge-koordinator till Narva
Lärarnas Riksförbund och Jusek (L)obbar

jobba effektivt
Hur undviker man att göra ett dåligt första intryck, Jenny Furtenbach

spaning
Folk från Prime och Komm körde gång Sveriges paviljong

kalendarium
Retriever, Novus & Dagens Opinion drar ut på turné

personer
Karolina Roslund, Bengt Hedlund, Katarina Selley, Max Aperia, Anna Hammerlid, Sybren Kooistra, Anna Romson, Hans Rosling, Greta Thunberg, Olof Lindblom, Gunilla Berg, Jakob Wigselius, Jonas WE Andersson, Marie Söderqvist, Joakim Wallerstein, Marianne Olsson , David Eberhard, Karin Bäcklund , Per Ljungberg, Angela Ahola, Martin Schori, Jenny Furtenbach, Klas Granström, Alexander Mason, Åsa Fahlén, Magnus Thell, Katariina Treville, Tobias Franzén, Yoav Bartal

saker
Convenience Stores, Reform Act, Aftonbladet, första intrycket, influcener-nätverk, podd, Etablissemanget, Alibaba, Amazon, opinionsbildning, If, influencer marketing, Ica, Systembolaget,Splay One, inhouse, Svensk Digital Handel, byråupphandling, Tourn, Cube, influencer-byrå, Forsman & Bodenfors, Oatly, virtuell influencer, Tele 2, reklambyrå, Burger King, e-handel, servicehandeln, krishantering, Comprend, Expressen, Sverigedemokraterna, 500 Stockholm, En svensk klassiker, Hälsa för ohälsosamma, Region Stockholm, opinionsmätning, Familjen  STHLM, Quattroporte, Black Friday, MSL, Perfect Day, mediehus, Demoskop, Cision, The Amazing Society, inkluderande kommunikation, First Impression,

prenumerera
Du kan också bli prenumerant av Dagens Opinions veckomagasin Veckans Brief och få 40 utgåvor rakt ner i mobilen.

här är prislistan
* Grundprenumeration till en mejladress: 3.495 kronor
* Företagsprenumeration upp till 9 adresser 5.995 kronor
* Företagsprenumeration, 10-20 mejladresser: 9.995 kronor
* Företagsprenumeration över 20-40 mejladresser: 18 545 kronor
* Prenumerationer över 40 mejladresser enligt offert.

Moms à 6 procent tillkommer

Eller mejla prenumerera@dagensopinion.se så ordnar vi enkelt en prenumeration.