VECKANS BRIEF. VI försöker reda ut hur mycket de stora it-konsultbolagen drar in på sina ökande affärer inom kommunikation. Vi försöker reda ut hur det går till att göra digital reklam som är omtyckt. Vi pratar länge och djupt med de nya cheferna på Mediaplanet och Bonnier News Brand Studio.  Coops vd berättar om omorganisationen av sälj och marknad och den stora digitala offensiven.

Veckans Brief är Dagens Opinions prenumererade veckomagasin. Det utkommer sedan 2009 och kommer varje vecka, 40 gånger per år. Här är innehållet i utgåva 32, 2020

ledare
”När allt blir enkelt – då kan andra ta makten”

affärer
Bonniers färska content-chef drömmer om Ikea och TV4
Anders Lindberg (jkl) skaffar byrånamn och kontor
It-konsulterna omsätter 100-tals miljoner på kommunikation
Mediatool vill bli standard för marknadsförare

case
IOGTs lobbyattack mot Absolut
Coops vd om den stora digitala omdaningen
Nordnet lobbar för privatekonomi på schemat
Nio fackförbund vill bekämpa brott

medier
Warp vill göra glada nyheter globala med Amazon-chef
Affärsvärlden ser över minskad utgivning

 

undersökning & analys
Svenska bolag lägger 50 miljoner på lobbying i USA
Här är den första svenska ai-kartan

verktyg & metod
Konsten att skapa digital reklam som folk gillar
OTW: fem attityder som sabbar din story

bransch
De kan bli årets pr-influencer
Dags för kartläggning av bästa arbetsmiljön i kombranschen

extern
Netflix-utmanaren går i graven
Linkedin lanserar Stories
Weber Shandwick utses till decenniets byrå


arbete
TCO träffade både C och L
A Beautiful Soup spär på med tre nya

jobba effektivt
Hur ska kommunikatörer agera efter Schrems II-domen, Katarina Ladenfors

spaning
Med graffiti till himlen
NIKLAS PALMKLINT:  Alltid någon som blundar eller gör en grimas

profil
Richard Båge vill bygga sin egen medieplanet

 

personer
Magnus Johansson, Macron, Manja Hellbom, Richard Båge, Anna Arvidsson, Mats Dicklén, Irma Kilim, Alexander Lydecker, Paula Eriksson, Calle Schulman, Marie Wedin, Anders Lindberg, Frida Bratt, Douglas Lindevall, Anne Smitt, Henrik Askervi, Jacob Pihl, Magnus Aschan, Alexander Högman, Jerry Svennerlind, Johan Tidestad, Christer Fuglesang, Mouna Esmaeilzadeh, Peter Benson, Henrik Berglind, Rasmus Forssberg, Robert Skölfman, Robbin Carlzon, Thomas Sjöberg

saker
Nordnet, Coop, Knowit, Kroatiens köp av Jas, Regi, Tietoevry, Appelberg, gruppfotografering, Bonnier News Brand Studio, artificiell intelligens, Absolut Company, Årets pr-influencer, Mediaplanet, graffiti, Maverick, Consid, Warp, content, Saab Gripen, Nyheter 365, gårdsförsäljning, ux, likeability, Ericsson, Dik, den svenska ai-branschen, JMWGolin, Pernod-Ricard, lagen om tillgänglighet till digital offentlig service, lobbying, förenkling av information, TV4, native, Newsner, Schibsted Brand Studio, Spoon, gruppfoto, IOGT-NTO, Bästa Arbetsgivare, customer experience, it-konsulter, Sigma, Mediatool, martech, public affairs, Bankföreningen, JKL, Affärsvärlden, Tilia, Helio, Vasakronan,  Spotify, AI Sweden, Ignite Sweden, Rise, Sveriges Annonsörer, Novus, Mstudio, Cision, Never Ending Story

prenumerera
Du kan också bli prenumerant av Dagens Opinions veckomagasin Veckans Brief och få 40 utgåvor rakt ner i mobilen samt tillgång till arkivet med alla artiklar som har publicerats sedan 2009.

här är prislistan
* Grundprenumeration till en mejladress: 3.495 kronor
* Företagsprenumeration upp till 9 adresser 5.995 kronor
* Företagsprenumeration, 10-20 mejladresser: 9.995 kronor
* Företagsprenumeration över 20-40 mejladresser: 18 545 kronor
* Prenumerationer över 40 mejladresser enligt offert.

Moms à 6 procent tillkommer

Prenumerera via http://dagensopinion.se/veckans-brief/

eller mejla prenumerera@dagensopinion.se så ordnar vi det enkelt via faktura.