VECKANS BRIEF. I utgåva 20 av 40 av Dagens Opinions prenumererade veckomagasin Veckans Brief, berättar vi om hur Dagens Industi-kallar in pr-konsulterna till möte för att få igång ett partnerskap. E-handelssajten Tradera har ökat prestandan i marknadsföringen genom att ständigt utvärdera sina olika kanaler. Vi pratar med Uppdrag granskning som hyllar (!) Swedbank, tittar på Polisens stora upphandling av kommunikationskonsulter och låter fem tunga pa-konsulter analysera statsminister Stefan Löfven(s) nya ministrar. Och förstås 10-15 artiklar till.

Veckans Brief är Dagens Opinions prenumererade veckomagasin. Det utkommer sedan 2009 och kommer varje vecka, 40 gånger per år. Här är innehållet i utgåva 28, 2019:

ledare
”m2m  – den sista analoga oasen”

affärer
Narva lanserar ny strategi
Intermetra byter affärsidé  – och ägare
Westander ska erövra världen med franchise
Maverick växlar upp inom content
The Labyrinths nya affärsidé – ta över branschföreningar

case
Traderas team ökar trycket i både sälj och opinionsbildning
Uppdrag granskning berömmer Swedbank – byter strategi

kund
31 byråer slogs om två uppdrag hos Polisen

undersökning & analys
Ipsos tar affärer från varumärkesbyråerna
PA-konsulterna om regeringsförklaringen och nya ministrarna

verktyg & metoder
Mynewsdesks nya vd ska ta ut kunderna på tillväxtresa

medier
Dagens Industri vill bli pr-byråernas kanal
Aftonbladet tar fajten mot Google och Facebook – i Malmö

arbete
Pezhman Fivrin och Michael Jäderlund får nya jobb
Hållbara järnvägar hälsade på SD-ledamot som vill ha pråmar

jobba effektivt
Hur kommer man igång med digital public affairs, Anna Erhardt

spaning
”Sidenblusen klibbar mot ryggen”

kalendarium
Komm tar reklamlejon på turné

 

personer
Marie Sammeli, Johan Molander, Elli Flén, Rune Broo, Linda Woxneborn, Anders Lindahl, Therese Hazelius, Anders Ekdahl, Chantal Olsson, Pierre Norberg, Gabriel Francke Rodau, Josefine Uppling, Axel Gordh Humlesjö, Fredrik Hallberg, Katarina Slotte, Joakim Kellner, Annika Sundström, Roger Hällhag Helena Dyrssen, Magnus Johansson Hessling, Louise Barnekow, PM Nilsson, Ann Linde, Anna Hallberg, Eva Nordmark, Mathias Kallio, Anna Erhardt , Martin Ekelund,

saker
Content, Intermetra event, Granath, Narva, Swedish Labtech, Polisen, upphandling, analog kommunikation, Swedbank, val av kanaler, begagnatmarknaden, Finland, Sigma, Point, ux-design, Blueshift, branschförening, crm, marknadsundersökning, digital services, Prime, pr-byrå som franchise, Westander, nordiska byrånätverk, Gullers, The Labyrinth, Maverick, Tradera, e-handel, konsumentdataplattform, podcast, mediebyrå, influencer, Ebay, Uppdrag granskning, Paypal, SVT, marknadsföringsteam, Nord DDB, Juno PR, krishantering, JKL, Kreab, Brunswick, Evidence, Lynxeye, Pond, Nordic PA, Rud Pedersen, regeringsförklaringen, ministerutnämningen, Mynewsdesk, martech, presstjänst, DI-gruppen, Resumé, Dagens Industri, Aktuell Hållbarhet, Dagens Media, pr-kanal, Aftonbladet, lokalredaktion, kamp mot Google och Facebook, Sydafrika, digital public affairs.

prenumerera
Du kan också bli prenumerant av Dagens Opinions veckomagasin Veckans Brief och få 40 utgåvor rakt ner i mobilen.

här är prislistan
* Grundprenumeration till en mejladress: 3.495 kronor
* Företagsprenumeration upp till 9 adresser 5.995 kronor
* Företagsprenumeration, 10-20 mejladresser: 9.995 kronor
* Företagsprenumeration över 20-40 mejladresser: 18 545 kronor
* Prenumerationer över 40 mejladresser enligt offert.

Moms à 6 procent tillkommer

Ta en prenumeration och betala direkt

Eller mejla prenumerera@dagensopinion.se så ordnar vi enkelt en prenumeration.