VECKANS BRIEF. I utgåva 23 hälsar vi på hos Vois som berättar om pr-strategin, Risenta berättar om sin omfattande uppdatering av varumärket och JKL-grundaren Anders Linberg utvecklar varför han lämnar byrån efter 35 år vi pratar också med undersökningsföretaget AC Nielsen som ska bli två. Utöver det är det premiär för fotografen Niklas Palmklints artikelserie om konsten att fixa bilder som kommunicerar.

Veckans Brief är Dagens Opinions prenumererade veckomagasin. Det utkommer sedan 2009 och kommer varje vecka, 40 gånger per år. Här är innehållet i utgåva 23, 2020

ledare
”Konsten att vara kontroversiell – och kommersiell”

affärer
Accenture Interactive ska växa i höst
Coronan knäcker Milttons tillväxtsvit
All Ears siktar på tio miljoner
Hill + Knowlton och BCW växer

case
Svenskt Näringsliv kampanjar för återstart av Sverige
Vois pr-strategi – vill utveckla städer med el-skotrar
Risenta fyller 80 i bredare skrud
Cdon och Adlibris om Amazons intåg

medier
Jonas Karlén

undersökning & analys
De förbättrade mest sitt kundbemötande och medarbetarengagemang
AC Nielsen klyvs i två
It-konsulterna om hösten: Röst och inkludering slår igenom

verktyg
Provoke tar fram videoformat för pr-branschen

bransch
IAB spår nedgång i digital marknadsföring

externt
Fortnite parodierar Apples 1984-kampanj
Klarna gör onlinefestival


arbete
Expressen och SvD stuvar om
Riksidrottare i riksdagen

jobba effektivt
Hur skapar man entusiasm kring videomötet i höst

spaning
I HUVUDET PÅ NIKLAS PALMKLINT: Pressbilder är också content
”Lanseringen som får Disney att framstå som en dinosaurie.”

profil
JKL-grundaren startar om efter 35 år

personer
Anna Stam, Mattias Boman, Kristina Hunter Nilsson, Mathias Järnström, Caroline Hjelm, Billy McCormac, Sofie Cederberg, Tor Rauden Källstigen, Anna Ekström, Johan Jakobsson, Cecilie Westh, Christopher Westerberg, Linnéa Källgård, Kristoffer Väliharju, Charlotte Thür, Patrik Vincent, Maja Strandberg, Jonas Karlén, Johan Dyrendahl, Maria Lashari, Magnus Jakobsson cd och vd Petronella Panérus, Niklas Palmklint, Alex Mörén, Rolf van den Brink, Anders Lindberg, Göran Persson,

saker
Accenture Interactive, digitalisering, Moow, Knowit, Amazon, Risenta, videomöte, employee experience, AC Nielsen, KL Kekst CNC, Svenskt Näringsliv, kontroversiell reklam, TIer, Riksidrottförbundet, Zmarta, Din stora dag, Åhléns, gratistidningar, Paulig, IAB Sverige, Nike, nordiska affärer, Miltton, Adlibris, All Ears, elsparkcykel, Bolt, Jung, Hill + Knowlton, BCW, återstart av Sverige, Bellbird, Scream, Voice first, bias, inkludering, Makeriet Film, Voi, elskotrar, Cdon, Mitti, Direktpress, Brilliant Future, customer experience, Fora, Riksbyggen, Örebro kommun, Almi, Svevia, Länsförsäkringar, ux, Tietoevry, Prime, pressbilder, porträttbilder, Disney Plus, JKL

prenumerera
Du kan också bli prenumerant av Dagens Opinions veckomagasin Veckans Brief och få 40 utgåvor rakt ner i mobilen samt tillgång till arkivet med alla artiklar som har publicerats sedan 2009.

här är prislistan
* Grundprenumeration till en mejladress: 3.495 kronor
* Företagsprenumeration upp till 9 adresser 5.995 kronor
* Företagsprenumeration, 10-20 mejladresser: 9.995 kronor
* Företagsprenumeration över 20-40 mejladresser: 18 545 kronor
* Prenumerationer över 40 mejladresser enligt offert.

Moms à 6 procent tillkommer

Prenumerera här eller mejla prenumerera@dagensopinion.se så ordnar vi det enkelt via faktura.