
VECKANS BRIEF. I den senaste utgåvan av Veckans Brief berättar vi allt om fusionen mellan Demoskop och Inizio, bland annat berättar konkurrenterna vad de tycker. Vi pratar med tunga it-konsulter om hur agila marknadsförarena är egentligen. Och vi har besökt Tre som har mycket att göra med att bygga nya content-strategier och lobba in 5G-nätverket.
Veckans Brief är Dagens Opinions prenumererade veckomagasin. Det utkommer sedan 2009 och kommer varje vecka, 40 gånger per år. Här är innehållet i utgåva 16, 2019
ledare
”Agil panik”
affärer
Retriever mot 400 miljoner kronor – tar ny position
Demoskop kör med dubbla paneler
NOA mot en miljard i byråintäkt – vill köpa fler byråer
Reform Societys strategi i Norge
case
Tre tror på content – och lobbar för 5G
verktyg & metoder
Ipsos flyttar in GFK och värvar tungt
Kombyrå bygger bolag kring analysverktyg
Edtech-bolag släpper ”almedalsförlängare”
undersökning & analys
Influerare in i Orvesto
Tre gånger mer pr-folk i medierna
bransch
Tre tunga konsulter: Så agila är marknadsavdelningarna
Kom- och marknadscheferna får vägledning i Almedalen
Precis debatterar offentlig upphandling
arbete
Dana Pourkomeylian & Mats Fogelberg på nya platser
Huffington Post träffar Björn Söder
jobba effektivt
Hur kommer man i gång med customer experience management, Camilla Cramner
kalendarium
Kompetenspyramid på Arena
personer
Robert Söderling, Carin Wegenius, Roland Gustavsson, Karin Nelsson, Torbjörn Sjöström, Birgitta Pagot, Thomas Høgebøl, Mårten Lundberg, Brit Stakston, Axel Lagerbielke, Anneli McCracken, Oscar Hyleén, Camilla Cramner , Fredrik Hallberg, Katarina Slotte, Andreas Lindholm, Johanna Ronnestam, Håkan Leifman, Rodrigo Graviz
saker
Retriever, agil, Relationdesk, agila projekt, Cision, Mynewsdesk, Demoskop, Inizio, 5G, väljarbarometern, marknadsundersökning, Origa, Novus, Orvesto, The North Alliance, content, public affairs, Tre, telekom, GFK, Ipsos, kommunikations- och marknadschefer, Precis, offentlig upphandling, Almedalsveckan, Graviz Telescope, utvärdering av reklam, Moblrn, Kantar Sifo, Mediestudier, pr-konsulter i medierna, journalisters källor, LoyaltyFactory, CX, customer experience,
prenumerera
Du kan också bli prenumerant av Dagens Opinions veckomagasin Veckans Brief och få 40 utgåvor rakt ner i mobilen.
här är prislistan
* Grundprenumeration till en mejladress: 2.900 kronor
* Företagsprenumeration upp till 9 adresser 5.900 kronor
* Företagsprenumeration, 10-20 mejladresser: 9.750 kronor
* Företagsprenumeration över 20-40 mejladresser: 17 500 kronor
* Prenumerationer över 40 mejladresser enligt offert.
Ta en prenumeration och betala direkt
Eller mejla prenumerera@dagensopinion.se så ordnar vi enkelt en prenumeration.
Utvalda kategorier

Rolf van den Brink
DO JOBB
om oss Dagens Opinion riktar sig till engagerade och intresserade proffs inom opinionsbildning, kommunikation och samhällsförändring. Vår ambition är att utveckla, utmana och underhålla vår...