VECKANS BRIEF. I utgåva 19 av Veckans Brief tar vi ett grepp på hur storbankerna vässar sina internetbanker. Vi presenterar brevet som kan ha varit utgångspunkten för SvD-artikeln som kartlade L-ledaren Nyamko Sabunis kopplingar till lobbyister och företag. De nordiska byråerna ger sin bild av Sverigebilden förändras. Vi kollar hur Essity jobbar med kommunikation och Guldägget juryordförande berättar hur Corona ändrar sätter att marknadsföra och kommunicera.

Veckans Brief är Dagens Opinions prenumererade veckomagasin. Det utkommer sedan 2009 och kommer varje vecka, 40 gånger per år. Här är innehållet i utgåva 19, 2020

ledare
”Filma, filma, filma, filma, fil”

affärer
Norden-byråernas om Sverigebilden och de stängda gränserna
Varselkurvan planar ut
Growth-byråerna om att skapa tillväxt när allt stänger ner
Skarsgård och Klarna-chef startar eget – Vass & Balmid utvecklar
case
Närhet till affären gör Essitys komavdelning bäst
Internetbankerna vässar sig med agila team
SD riggar pressavdelningen för valet 2022
Corona fick Trocadero att byta slogan
Brevet som startade Nyamko Sabuni-drevet

medier
Insikterna bakom Allers tunga mamma-projekt

verktyg & metoder
Prat ställer om till digitala pressträffar

bransch
Så tacklar Sveriges PR-byråer corona<
Swedish Content Agencies lanserar content-nätverk

extern
Edelman säger upp 390 anställda
Finlands finansminister får pr-coachning under coronapandemin
Stora varumärken visar sitt stöd till George Floyd-protesterna
Blackout tuesday delar demonstranterna

arbete
Ledarskribenter, idrottare och miltärnördar i riksdagen
Global Hill+Knowlton-chef flyttar hem

jobba effektivt
Hur maximerar man sin omvärldsbevakning, Sara Lindström

spaning
Guldäggets ordförande: Corona ändrar sättet att kommunicera
”Spotifys miljardutmanar Youtube bakom ljudkulisserna”

kalendarium / webbinarium
SNS bjuder in till webbinarium

personer
Josephine Edwall Björklund, Oscar Wilde, Marta Karlqvist, Hans Geelmuyden, Clarisse Berggårdh, George Orwell, Hannah Resare, Magnus Ehrenberg, Anna Grandt, Morten Rud Pedersen, Mikaela Östman, Anders Tegnell, Annie Reuterskiöld, Kristian Sarastuen, Jennie Sandberg, Adam Brandt, Sandra Kastås, Christopher Oksman, Sara Lindström, Bill Skarsgård, Hagwall Bruckner, Christofer Marquart, Mark Tomsson Falkner, Sara Valtersson, Stephan Erne, Sven Sundin, Henrik Gustafsson, Jon Hilander, Daniel Larsson, Zane Hijazi, Heath Hussar

saker
growth hacking, Danske Bank, förnedringsfilmer, Genero, Region Skåne, internetbank, övervakningssamhället, Growth Hackers, Nordea, mammor som målgrupp, King, Scania, Arbetsförmedlingen, Realtid, fokusgrupp, Essity, covid-19, Ehrenberg Sørensen, Zoom, Spoilconcept, nordiska marknaden, Parcast, Norden, Greater Copenhagen, Burger King, Rud Pedersen, digitala pressträffar,  Geelmuyden Kiese, BCW, Diplomat, corona, varsel, growth-byråer, Rebel and bird, pressavdelning valet 2022 skönhetskategorin, Amazon Corporate Services, Berlin, JMWGolin, Spendrups, Z.network, Aspekta, Acast, Tork, kommunikationsavdelning, Handelsbanken, SEB, Teams, användarupplevelse, Sverigedemokraterna, Nordic PS, Aller media, Kvik, Almedalsveckan, Swedish Content Agencies, omvärldsbevakning, Guldägget, Mynewsdesk, Billbord Hotel, innovation / kommunikation, Spotify,

prenumerera
Du kan också bli prenumerant av Dagens Opinions veckomagasin Veckans Brief och få 40 utgåvor rakt ner i mobilen.

här är prislistan
* Grundprenumeration till en mejladress: 3.495 kronor
* Företagsprenumeration upp till 9 adresser 5.995 kronor
* Företagsprenumeration, 10-20 mejladresser: 9.995 kronor
* Företagsprenumeration över 20-40 mejladresser: 18 545 kronor
* Prenumerationer över 40 mejladresser enligt offert.

Moms à 6 procent tillkommer

Ta en prenumeration eller provläsa?

mejla prenumerera@dagensopinion.se så ordnar vi det enkelt.

Eller ta en prenumeration direkt här