För dig som jobbar med opinionsbildning

Tisdag 5 mars 2024

”Medier som får bidrag är icke fria”

Rolf van den Brink

Tipsa oss Logga in
Tipsa oss Logga in

VECKANS BRIEF 18: Partiernas virala tittarkamp

Vill du också vara en stolt prenumerant av Dagens Opinions veckomagasin Veckans Brief och få 40 utgåvor rakt ner i fickan från 2 900 kronor?
 
 
ledare
• ”Också svensk informationskultur säljs ut och skrotas”
 

Vill du också vara en stolt prenumerant av Dagens Opinions veckomagasin Veckans Brief och få 40 utgåvor rakt ner i fickan från 2 900 kronor?
 
 
ledare
• ”Också svensk informationskultur säljs ut och skrotas”
 

affärer
• Sociala medier-byråer på framväxt
• Diplomats nya vd tror på grått hår och kreativitet
• Icon-byrån lockar Ikea och Volkswagen
• GFK lönsamt – Lewis vänder till förlust
• Isobar byter pr-chef
 
kund
• Svenska Spel startar om miljonupphandling
• KPMGs miljonpitch snart avgjord
 
case
• Partiernas virala tittarkamp
• Visita räknar hem dubbelstöt för 10 miljoner
• Konsten att vara SKFs globala presschef
• Unionen utnyttjar valårets debattklimat
• SKL, Ica och Swedbank får det att växa på landet
• Flygplatsreklam ska locka invånare till Grästorp
• Livsmedelsjättarnas viktigaste frågor
• Ingen dold agenda på Kristdemokraternas agenda
• Sydsvenskan lobbar för amerikansk modell för tunnelfinansiering
 
bransch
• Johan Molander om Sabre-juryn
 
verktyg och metod
• Plannern som spanar irrationella kunder
 
jobba effektivt
• Hur gör man en showcase-sida på Linkedin, Pontus Staunstrup?
 
arbete
• Nordea-chef ska in i politiken
• "Måste jag bli partner?"
• Nanotekniker träffade Per Bolund (mp)
• Rejlertungis till myndighet
 
ledamoten
• Leif Jakobsson (s) träffar hellre företagare än lobbyister
 
affärslunchen
• Meteorologlegend på Rolf Brennerfelts drömlunch
 
profil
• Irene Wennemo köper inte feminist-Löfven
 
kalendariet
• På gång: Examensdagar för Beckmans och Berghs
 
I detta nummer skriver vi om bland andra följande personer: Marie Antman, Jennifer Bark, Björn Bergman, Joachim Berntzon, Cecilia Beskow, Rolf Brennerfelt, Rebecca Crusoe, Karin Eriksson, Liselott Florén, Tobias Franzén, Bengt-Olov Gunnarson, Victoria Hallqvist, Oscar Hyléen, Leif Jakobsson, Jan Larsson, Emma Lefdal, Johan Molander, Inger Myresten, Joel Persson, Iwette Rapoport, Jens Rundkvist, Emma Rung, Helena Skarle, Peter Smirnakos, Ola Spännar, Tommy Sollén, Pontus Staunstrup, Johan Tisell, Per Tryding, Katrien Vanhaverbeke, Irene Wennermo, Mia Widell, Helena Östman, Ingalill Östman.
 
Och följande organisationer och företag: Arena för tillväxt, Arla Sverige, Bloggbyrån, Diplomat, Centerpartiet, Findus, Grästorps kommun, Ica, Icon Magazine, Isobar, KPMG, Kristdemokraterna, Lantmännen, Miljöpartiet, Narva, Nordea, SKF, SKL, Social Minds, Socialdemokraterna, Svenska Spel, Swedbank, Sydsvenska Handelskammaren, The Amazing Society, Unionen, Visita, Vänsterpartiet.

Tipsa dagens opinion

Lämna ett tips till oss. Observera att du är helt anonym och att källskydd tillämpas. Rätten att vara anonym är reglerad i svensk grundlag.

Lämna ett tips

Använd formuläret nedan för att tipsa oss. Observera att du är helt anonym och att källskydd tillämpas. Rätten att vara anonym är reglerad i svensk grundlag.

VECKANS BRIEF 18: Partiernas virala tittarkamp 2014-05-23T08:59:34+02:00 Dagens Opinion Dagens Opinion