VECKANS BRIEF. Veckans Brief nummer 18 berättar vi om Elmiamässans ambitiösa Almedalsprojekt, vi går igenom de största content-byråernas affärer under corona-krisen och pratar med Paolos marknadschef, berättar och kvällstidningarna krig om betalande läsare och träffar Sveriges blivande ambassadör i Tel Aviv i Jordanien. Och rätt många andra artiklar.

Veckans Brief är Dagens Opinions prenumererade veckomagasin. Det utkommer sedan 2009 och kommer varje vecka, 40 gånger per år. Här är innehållet i utgåva 18, 2020

ledare, Ilija Batljan
”Bindefeld och konsten att hålla ryggen fri”

affärer
Så slår corona mot contentbyråerna
Martech-byråerna: Marknadsavdelningarna fortsätter bygga om


case
Paolos marknadschef: Vi satt på läktaren som alla andra
Tele2 om 5G-lanseringen
Ilija Batljan bakom nytt Almedalsprojekt
Urban Deli tar position e-handlare

medier
Kvällstidningarna krigar om betalläsare i coronatider
Aktuellt i Politiken trappar upp digitalt


undersökning & analys
Undersökningsbranschen hoppas på corona-renässans


verktyg & metoder
KUNDRESAN 2.0: ”De som lyckas med kundresan fokuserar på det sociala”

bransch
De vinner Stora Kommunikationspriset 2020
Komm byter strategi – reklambyråerna ska bli respekterade
Content-branschens nya ordförande
Edtech ökar under corona

extern
Hill+Knowlton varslar
Omnicom lanserar plan för återgång till kontoret
Spotify växlar upp inom rörlig bild genom miljarddeal med Joe Rogan
Kom igång med Tiktok analytics
Wireless ställer om till virtuell festival

arbete
Timbros vd om nedskärningar och nya boken
Doreen och hockeystjärna i maktens boningar
Nya uppdrag för Aida Hadzialic och Anne Årneby

jobba effektivt
Vilket content ska man ha med i en årsberättelse, Maria Hanell

spaning
”SvDs streamingbevakning – en omöjlig uppgift”
Erik Ullenhag om opinionsbildning och svenska företag i Jordanien

personer
Erik Ullenhag, Helena Westin, Jonathan Wennö, Emma Storbacka, Paolo Roberto, Jonna Säll, Ilija Batljan, Micael Bindefeld, Alexandra Kindblom, Alexander Bard, Sibel Wolff, Johan Andersson, Johanna Odlander, Jonas Terning, Maria Westman, Mikael Owilli, Sonja Björk Ebert, Tobias Franzén, Nermin Mohamad Ali, Mårten Niléhn, Christian Albinsson, Ken Nygren, Louise Ekman, Björn Rosengren, Maria Hanell, Ted Kudinoff, Daniel Färm, Kent Vilhelmsson, Anders Lindholm, Torbjörn Sjöström, Ola Andersson, Jonas Nilsson


saker
Aftonbladet Plus, Komm, Kantar Sifo, N365, contentbyråernas affärer, corona, Facebook, Jönköping, Spoon, Curamando, Swedish Edtech Industrys, Make Your Mark, varumärke, Evanoff, Avaus, corona-undersökning,  Urban Deli, The Amazing Society, Borg & Owilli, Klintberg Niléhn, Foodora, Swedish Content Agencies, Uber Eats, 5G, Springtime-Intellecta, Tele2, Oh My, Huawei, reklambyråer, martech, mediebyråer, McKinsey, Paolos, Baine, krishantering, e-handel, Almedalsveckan, Shopify, kommunikationsbyråer, Expressen Premium, AIP Media, LO, ETC, Demoskop, Novus, kundresa, touchpoint, utbildningsbranschen, streaming, Amman,

 

prenumerera
Du kan också bli prenumerant av Dagens Opinions veckomagasin Veckans Brief och få 40 utgåvor rakt ner i mobilen.

här är prislistan
* Grundprenumeration till en mejladress: 3.495 kronor
* Företagsprenumeration upp till 9 adresser 5.995 kronor
* Företagsprenumeration, 10-20 mejladresser: 9.995 kronor
* Företagsprenumeration över 20-40 mejladresser: 18 545 kronor
* Prenumerationer över 40 mejladresser enligt offert.

Moms à 6 procent tillkommer

Ta en prenumeration, mejla prenumerera@dagensopinion.se så ordnar vi det enkelt.