VECKANS BRIEF. I utgåva 16 berättar vi om byråerna som inte permitterar, med undantag av en namnkunnig. Göteborg får en ny public affairs-byrå. Och en pr-koncern kör i gång en europeisk politisk, digital festival. Vi pratar med svenskan som håller i FNs största kampanj någonsin och pratar med marknadscheferna på de heta vårdapparna.

Veckans Brief är Dagens Opinions prenumererade veckomagasin. Det utkommer sedan 2009 och kommer varje vecka, 40 gånger per år. Här är innehållet i utgåva 16, 2020

ledare
”Christina Saliba, Einár och världen vi hade förträngt”

affärer
Miljöpartist startar pa-byrå i Göteborg
Tunga byråer – men inte Prime säger – nej till korttidspermitteringar
Startar akademi för retoriker
50 procent lägre medieinvesteringar från mediebyråerna

case
Akavia redo för nästa fas – ska stärka varumärket
Vårdapparna ökar i coronakrisen

medier
Framtiden är e-tidningen för Svenska Dagbladet

verktyg & metoder
Byråernas webbinarier har kommit för att stanna
KUNDRESAN2.0  – ”Kundresan börjar i kanaler som kunderna inte har direkt kontroll över”

bransch
Pr-koncern startar digital politisk festival

extern
United Minds lanserar tjänst för personal som ska återgå till kontoret
PR Week delar ut corona-priser till pr-branschen
USA har lägst förtroende inom coronakommunikation

arbete
Jobbet som lockade bort Sveriges Mediebyråers vd
Gäddfilmare besökte KD
Kreab värvar på Almega

jobba effektivt
Hur sätter man upp ett effektivt kommunikationsteam, Helga Baagøe

spaning
”Var är Pokemon och Oculus under covid?”
Svenskan som driver FNs största globala kampanj

kalendariet

Kantar och Narva bjuder in till webbinarier

personer
Lisa Laskaridis, Malin S Ånell, Johannes Krunegård, Helena Norrman, Petter Lindfors, Christina Saliba, Johan Molander, Hanna Bernholdsson, Bengt Ludvigsson, Camilla Läckberg, Patrik Westander, Maria Löfcrantz Ramsay, Kristoffer Stenqvist, Camilla Eriksson, Johan Säwensten, Elsa Saboonchi, Thomas Khan, Susanne Hallberg, Morten Rud Pedersen, Marie Lindgren, Krister Karjalainen, Sara Dannborg, Cen Rolfsson, Petronella Warg, Alex Mörén, Lotta Westholm, Helga Baagøe

saker
Kry, JKL, Jusek, Civilekonomerna, vårdappar, eSvD, webbinarier, kundresa, Political Festival, vr, FN, Narva, investeringar i medieutrymme, Sony Music, Vårdguiden, Rud Pedersen, Teams, sökmotor, ar, The Labyrinth, Kreab, Pokemon, Westander, retorik, Min Doktor, reklamköp, Akavia, Almedalsveckan, Samsung, Doktor24, on-page-seo, Zoom, Precis Digital, Apoteket, Svenska Dagbladet, Volt, digital tidning, frukostseminarier, Textalk Media, Limetta, seo, Folkemødet, Sveriges Mediebyråer, global kampanj, Arendalsuka, Oculus

prenumerera
Du kan också bli prenumerant av Dagens Opinions veckomagasin Veckans Brief och få 40 utgåvor rakt ner i mobilen.

här är prislistan
* Grundprenumeration till en mejladress: 3.495 kronor
* Företagsprenumeration upp till 9 adresser 5.995 kronor
* Företagsprenumeration, 10-20 mejladresser: 9.995 kronor
* Företagsprenumeration över 20-40 mejladresser: 18 545 kronor
* Prenumerationer över 40 mejladresser enligt offert.

Moms à 6 procent tillkommer

Ta en prenumeration, mejla prenumerera@dagensopinion.se så ordnar vi det enkelt.