VECKANS BRIEF. Lagom till valborg landade utgåva 15 av Veckans Brief. Vi berättar om olika digitala alternativ till Almedalsveckan som växer fram. Vi tittar på medie-strategierna för Folkhälsomyndigheten, Socialstyrelsen, Region Stockholm och Myndigheten för samhällsskydd och beredskap. Vi inleder artikelserien Kundresan 2.0.

Veckans Brief är Dagens Opinions prenumererade veckomagasin. Det utkommer sedan 2009 och kommer varje vecka, 40 gånger per år. Här är innehållet i utgåva 15, 2020

ledare
”Sida vid sida i corona-båten”

affärer
Yougov krymper – byråchefer startar bolag

case
FHMs presschef: Våra talespersoner har stort förtroende för pressavdelningen
Han får mediemaskinen att rulla för Region Stockholm
Medieförfrågningar kräver kraft på MSB
”Strid ström av frågor” på Socialstyrelsen
Operatörerna skapar mervärden för kunderna under corona

verktyg & metoder
Konsten att göra produkt-pr under corona
NY ARTIKELSERIE: Kundresan 2.0

bransch
Branschföreningarna vill stävja permitteringsfusk bland byråerna
Digital Almedalsvecka växer fram

extern
WPP varslar till följd av minskad omsättning
Fem svenska byråer på Provokes globala topplista
Indisk byrå ska anställa pr-konsulter som fått sparken under coronapandemin
Antalet byranställda i Storbritannien minskar

 

arbete
Taxitrio uppvaktade Jens Holm (v)
Nytt folk hos MP och SR
Ledarna och Almega i jobbkarusell

 

jobba effektivt
Hur ska man kommunicera när man drabbas av coronakrisen, Boo Ehlin

kalendariet
Guldägget blir av – digitalt

 

spaning
Utrikesministern och den politiska vilden

personer
Carsten Carlsson, Anna Lindbäck , Christer Janson , Anna-Karin Hedlund, Claes Bodén, Ulrika Freiholtz, Anders Tegnell, Maria Gåsste, Sakari Pitkänen, Björn Eriksson, Helga Baagøe, Markus Gustafsson, Åsa Jamal, Dan Eliasson, Louise Ekman, Jim Carlberg, Jenny Dannstedt, Mårten Lundberg, Helena Westin, Tobias Clewemar, Annika Sjöberg, Oskar Lind, Isabelle Eriksson,  Patrik Linner, Fredrik Larsson, Carina Kit, Oskar Cavalli, Cecilia Malmström, Amineh Kakabaveh,


saker
Första Maj, Antrop, Folkhälsomyndigheten, Kompetensföretagen, corona-krisen, Yougov, Diplomat, MSB, 3Fika, Falcon, Jung Relations, crm, Vinter, Futurion, Precis, Almega, AC Public Affairs, Hyresgästföreningen, Utsikt, Newsroom, FHM, Region Stockholm, produkt-pr, Myndigheten för samhällsskydd och beredskap, Gullers grupp, Marabou, Tre, korttidspermittering, Instagram, Almedalsveckan, Tele2, mervärde genom content, Telenor, Custellence, Telia, content som underhållning, content under corona,  Safe, Ledarna, Stadium, bcw, Hill + Knowlton,  Komm, Region Gotland, A Beautiful Soup

prenumerera
Du kan också bli prenumerant av Dagens Opinions veckomagasin Veckans Brief och få 40 utgåvor rakt ner i mobilen.

här är prislistan
* Grundprenumeration till en mejladress: 3.495 kronor
* Företagsprenumeration upp till 9 adresser 5.995 kronor
* Företagsprenumeration, 10-20 mejladresser: 9.995 kronor
* Företagsprenumeration över 20-40 mejladresser: 18 545 kronor
* Prenumerationer över 40 mejladresser enligt offert.

Moms à 6 procent tillkommer

Ta en prenumeration, mejla prenumerera@dagensopinion.se så ordnar vi det enkelt.