VECKANS BRIEF.  I utgåva 14 av Veckans Brief tittar vi särskilt på hur it-konsulternas jobbar med marknadsföring och martech, Coops app-strategi, Nents krishantering kring Paradise Hotell och hur SD förbereder sig för regeringsläge och väljer nya talespersoner.

Veckans Brief är Dagens Opinions prenumererade veckomagasin. Det utkommer sedan 2009 och kommer varje vecka, 40 gånger per år. Här är innehållet i utgåva 14, 2021

ledare
”Riskkapitalisterna verkar inte intresserade av pr”

affärer
20 år efter it-bubblan – tech-pr vinner ny mark

case

Naturvetarna testar nya vägar till medlemmarna
Hållbarhet driver Coops app-strategi
Q-handel och robotar vägen framåt för Foodora
Han bygger om SD för regeringsläge
Tekniken bakom it-konsulternas marknadsföring
Assefa tar hampa till börsen
Nent – från paradis till mediehelvete

medier
Tänket bakom Svenskt Näringslivs nya tidning
Opinionsportal ska ge S debattkraft – Consid bygger
Telia får Godare att växa
Volvo
Aftonbladet Kultur stuvar om

undersökning & analys
Mötestrenderna efter corona
Framtidens konsumtionstrender, enligt Ica
OMX30-bolagen med störst mediegenomslag

verktyg & metoder
Beatlys öppna målgruppsdata ska ge träffsäkra influencersamarbeten

externt
3 tips för att kommunicera tech
Byråcheferna tror på stark pr-comeback post-corona
Omnicoms omsättning minskar under Q1

arbete
Twittrande polis och Hedda-provtagare i riksdagen
Hill+Knowlton värvar projektledare hos Agency

jobba effektivt
Hur förbereder man sig på kritikstormar i sociala medier, Nina Altmejd

spaning
Omtyckt – vassare än populär

kalendarium
Framtidens arbetsliv och jämställdhet i medier

personer
Charlotta Szczepanowski, Birger Lycken, Axel Lagerbielke, Nathalie Besèr, Jennie Sinclair, Johan Wetterqvist, Christina Johansson, Johanna Lindskog Lindell, Henrik Vinge, Thea Corwin Bristøl, Eric Rosén, Jenny Dock, Nils Dahlgren, Anna Dalqvist, Peter Hellgren, Lili Assefa Wolf, Karin Widmark, Hampus Knutsson, Karin Pettersson, Henrik Zettergren, Jeanette Fors-Andrée, Andreas Eliasson, Nina Altmejd,

saker
Q-handel, North Alliance (NoA), Konsumenten,  Coop, Godare, Caybon, Spotlight, Arc, talespersoner,  hållbarhetsdeklarationen, Aftonbladet, Schibsted, Ahead, influencer marketing, SSU, cannabis, handelsrobot, it-bolag, Consid, Techposition, regeringsduglighet, Frihet, målgruppsdata, Nova Consulting Group, Softronic, pr, Doora, Acne, tech-pr, Änglamark, Foodora, hampa, NewsMachine, Knowit, Sverigedemokraterna, Tietoevry, Hemply Balance, Fplus, Telia, Nent, Prime, Krishantering, Svenska Möten, Beatly, Kekst CNC, kritikstormar i sociala medier,

Telia får Godare att växa

 

prenumerera
Du kan också bli prenumerant av Dagens Opinions veckomagasin Veckans Brief och få 40 utgåvor rakt ner i mobilen samt tillgång till arkivet med alla artiklar som har publicerats sedan 2009.

här är prislistan
* Grundprenumeration till en mejladress: 3.495 kronor
* Företagsprenumeration upp till 9 adresser 5.995 kronor
* Företagsprenumeration, 10-20 mejladresser: 9.995 kronor
* Företagsprenumeration över 20-40 mejladresser: 18 545 kronor
* Prenumerationer över 40 mejladresser enligt offert.

Moms à 6 procent tillkommer

Prenumerera via http://dagensopinion.se/veckans-brief/

eller mejla prenumerera@dagensopinion.se så ordnar vi det enkelt via faktura.