VECKANS BRIEF. I utgåva 14 av Veckans Brief berättar vi om hur byråerna på Västkusten agerar när storkunden Volvo säger upp konsulterna. Influencernätverken har aldrig haft mer publik, men det är svårt att göra affärer. Vi pratar med Handels Susanna Gideonsson som kan bli LO-ordförande. Ica berättar om vägen fram ur Corona och ett 20-tal andra  storys finns att läsa.

Veckans Brief är Dagens Opinions prenumererade veckomagasin. Det utkommer sedan 2009 och kommer varje vecka, 40 gånger per år. Här är innehållet i utgåva 14, 2020

ledare
”Lättare att få prata med Stefan Löfven än Forsman & Bodenfors vd”

affärer
Volvos reklamstopp – byråerna permitterar & planerar
Miljonförlust för Sveriges Kommunikatörer
Stor publik – små affärer för influencerbyråerna

case
Gotland kampanjar för besökare under proteststorm mot stockholmare
Icas väg i coronakrisen
Region Västerbotten ställer om för corona och samordnar påverkansarbetet
Influenser-kampanj lanserar finsk multiklocka


medier
Omni flyttade hem nyhetsdesken och fick läsarna att betala
Poddlyssnandet ökar

undersökning & analys
Få journalister blir pr-konsulter

verktyg & metoder
Prime gör tv-show av webbinarier

bransch
Dik och Unionen nerringda av oroliga kommunikatörer

extern
Omnicom minskar personalstyrkan
Konsumenterna vill prata med varumärken under coronakrisen

arbete
Tunga rekryteringar i coronatider
Schibsted lobbade i riksdagen
En handfull gör upp om Timbro-jobbet
Branschprofilen om sin corona-kamp på intensiven


jobba effektivt
Hur gör man affärer med gamification, Bo Valpeters

spaning
”Två spår för Netflix och HBO i corona-öknen”

profil
Den blivande LO-bossen: Corona ändrar fackföreningsrörelsen

kalender
IAB bjuder in till virtuell konferens

personer
Viveka Hirdman-Ryrberg, Mats Knutson, Kristina Wibne, Magnus Tengby, Sofia Wood, Andreas Missirlis Eliasson, Frida Ganshed, Fredrik Jerlov, Josefin Lundmark, Jakob Wigselius, Malin Åberg, Victor Ljungberg, Thierry Breton, Thomas Hartman, Jesper Tjäder, Hildur Carlsson, Andrea Holm, Evelina Nilsson, Irma Krantz, Gunilla Kidmark, Markus Gustafsson, Susanna Gideonsson, Charlie Stjernberg, Karin Wahlén, Anders Bucht, Martin Linder, Eric Rosén, Petra Wikström, Raoul Grünthal, Fredrik Lehman, Staffan Slörner, Bo Valpeters,

saker
Ica, Forsman & Bodenfors, Omni, Stoppa Färjan, United Influencers, Sveriges Kommunikatörer, Volvo, cms, Visby, Volvo Cars, F&B, Göteborg, Dik, More Alliance, Rubrik, Start Communication, journalister, pr-konsulter, Vekst, slack, LO, Gotlands Förenade Besöksnäring, Splay One, Stark, Handels, Understandit, nyhetsdesk, Europaforum Norra Sverige, Unionen, Revolve, Acne, Nord DDB, More PR, Create, Sveriges Mediebyråer,  Rud Pedersen, KIA Index, Valentin Experience, Eurocash, Västra Götalandsregionen, SVT, influencer marketing, Beatly, Matgeek, Almedalsveckan, King, The Guardian, Region Västerbotten, Polar Grit X, Poddindex, JMG, webbinarium, Kult PR, kommunikatörer och facket,ux, gamification, Svensk Handel,

 

prenumerera
Du kan också bli prenumerant av Dagens Opinions veckomagasin Veckans Brief och få 40 utgåvor rakt ner i mobilen.

här är prislistan
* Grundprenumeration till en mejladress: 3.495 kronor
* Företagsprenumeration upp till 9 adresser 5.995 kronor
* Företagsprenumeration, 10-20 mejladresser: 9.995 kronor
* Företagsprenumeration över 20-40 mejladresser: 18 545 kronor
* Prenumerationer över 40 mejladresser enligt offert.

Moms à 6 procent tillkommer

Ta en prenumeration, mejla prenumerera@dagensopinion.se så ordnar vi det enkelt.