VECKANS BRIEF. Vi låter sex framtidsspanare tänka till om vad som händer när vi går ur coronalkrisen, Postcorona. Vi kollar hur Folkhälsomyndigheten handlar pr-tjänster och kollar hur Karolinska Institutet förhåller sig till den bångstyriga forskaren Cecilia Naucler och försöker reda ut hur aktörer Danske Bank jobbar med sin marknadsföring i dessa ovanliga tider.

Veckans Brief är Dagens Opinions prenumererade veckomagasin. Det utkommer sedan 2009 och kommer varje vecka, 40 gånger per år. Här är innehållet i utgåva 13, 2020

ledare
”Sakerna vi kanske slipper efter corona”
Spoon Inhouse konkurrerar med rekryterare – Acast fördubblar intäkterna

affärer
Byråernas miljonfakturor till FHM

case
Danske Bank ser möjligheter i krisen
Forskaren som jagar Anders Tegnell och hotar KIs varumärke

medier

Per Grankvist vill ta fajt med Fokus och public service

undersökning & analys
Svenska och finska marknadsbudgetar minskar
BCG listar branscherna som återhämtar sig snabbast

bransch
Mediebyråerna får vd från kundsidan
Pr-byråerna kan få ny styrelse

utrikes
Ai ska ge coronarapport
The Guardian tvingas permittera
John Lewis lanserar digital kundrådgivning
Lazada anser att livestreaming är e-handels framtid

arbete
Kanslichefsruljangs hos M I Stockholm
Ansiktsigenkännare och stilkonsulter i riksdagen

jobba effektivt
Hur sätter man upp ett betalt webbinarium, Greger Hillman

spaning
På spaning efter Postcorona

kalendarium
Svenska Spel kör digitalt seminarium om spelreklam

personer
Per Schlingmann, Darja Isaksson, Carl Melin, Cecilia Garme, , Mats Lindgren, Marie Nilsson, Anna Erman Ojde, David Orlic, Carolina Zandén, Daniel Lagerqvist, Emma Aludden, Per Grankvist, Kerstin Brunnberg, Niklas Nordström, Åsa Stocksén, Krister Karjalainen, Cecilia Naucler, Jonathan Jeppsson, Staffan Slörner, Marina Ahlberg, Henrik Olsson Werner, Anna König Jerlmyr, Greger Hillman

saker
Danske Bank, Twitter, Folkhälsomyndigheten, Futurion, Väljarskolan, digitalisering, SVT, rekrytering, Spoon, public affairs, inhouse, mediekonsumenternas beteende, JKL, Södra Tornet, Acast, Kina, Kairos Future, Gullers, webbinarium, ETC, Indea, Kronans Apotek, Imagine, FHM, Fokus, överlevnadsvärderingar, Bohmans, Aim, Almedalsveckan, Luleå, Netflix, Uppsala, 10 Downing Street, Slido, Zoom, värderingar, Actimo, Karolinska Institutet, Bakery, TV4, HBO, varumärke, Carve, VVV Media, Clas Ohlson, Avaus, marknadsföringsbudget, BCG, branscher som återhämtar sig från coronakrisen, Sveriges Mediebyråer, Praktikertjänst, USB-mikrofon, postcorona, Vinnova, EU, Mediavision,

prenumerera
Du kan också bli prenumerant av Dagens Opinions veckomagasin Veckans Brief och få 40 utgåvor rakt ner i mobilen.

här är prislistan
* Grundprenumeration till en mejladress: 3.495 kronor
* Företagsprenumeration upp till 9 adresser 5.995 kronor
* Företagsprenumeration, 10-20 mejladresser: 9.995 kronor
* Företagsprenumeration över 20-40 mejladresser: 18 545 kronor
* Prenumerationer över 40 mejladresser enligt offert.

Moms à 6 procent tillkommer

Ta en prenumeration, mejla prenumerera@dagensopinion.se så ordnar vi det enkelt.